اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

بدهی‌ بیمه‌ها به دانشگاه‌‌ها، بیمارستان‌ها را از پا می‌اندازد

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در صورت پرداخت نکردن بدهی بیمه‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی در بلندمدت بیمارستان‌ها به طور قطع با مشکل مواجه می‌شوند.

بدهی‌ بیمه‌ها به دانشگاه‌‌ها، بیمارستان‌ها را از پا می‌اندازد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجتبی رحیمی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت برگزار می‌شود، اظهار داشت: اگر چه تاکنون مسئولان بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نگذاشتند که بدهی‌های میلیاردی سازمان‌های بیمه‌گر به این دانشگاه خللی بر ارائه خدمات سلامت به مردم و حتی کادر پزشکی وارد سازد اما صورت دانشگاه با سیلی قرمز شده است.

وی بیان داشت: در صورتی که سازمان‌های بیمه‌گر اقدام به پرداخت دیون خود به دانشگاه‌ها نکنند بار مالی سنگینی که بر دانشگاه وارد می‌شود به طور قطع در آینده بیمارستان‌ها را دچار مشکل می‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در سال 90، 3 هزار میلیارد تومان از سوی مجلس برای حوزه بهداشت و درمان اختصاص یافت که با پیگیری‌های وزیر بهداشت، بخشی از این اعتبار به وزارتخانه و دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص یافت اما این مسئله ارتباطی به درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها ندارد.

وی از استقرار ایستگاه‌های سنجش سلامت سالمندان در مراکز درمانی خبر داد و افزود: این مراکز درمانی شامل مرکز درمانی الزهرا(س)، امین، نور، فیض و بیمارستان چمران است.

رحیمی بیان داشت: با ابلاغیه‌ای که به دیگر بیمارستان‌ها ارسال شده آنان نیز موظف شدند تا پذیرش سالمندان را در این هفته اولویت کار خود قرار دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه دوره سالمندی بیماری نیست بلکه بخشی از زندگی است، اظهار داشت: سالمندان جزئی از جامعه هستند و باید مبحث تکریم آنان را مدنظر قرار داد.

وی تصریح کرد: بیمه‌ها باید از بیمار محوری به سمت سلامت محوری حرکت کنند و باید بدانیم که تخصیص خدمات بیمه‌ای به آزمایش‌های ساده قندخون از پیشرفت بیماری جلوگیری می‌کند و از دیگر هزینه‌ها در جامعه می‌کاهد.

رحیمی در مورد دیگر فعالیت‌‌هایی که برای این روز در نظر گرفته شده است، گفت: توزیع بسته‌های آموزشی در زمینه تغذیه در دوران سالمندی، افزایش فعالیت پرسنل درمان برای سالمندان و انتشار مجله ویژه این روز و توزیع آن در بخش‌های انتظار مراکز درمانی از اهم فعالیت‌های در دست اجرای هفته سلامت سال جاری است.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول