اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

طلب 40 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بیمه‌ها‌

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: این دانشگاه 40 میلیارد‌ تومان از تامین اجتماعی طلب دارد و دریافت این میزان طلب نیز در حال پیگیری است.

طلب 40 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بیمه‌ها‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدمهدی ناصحی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام رضایت از رسانه‌های گروهی استان که اخبار و دغدغه‌های دانشگاه علوم مازندران را به خوبی اطلاع‌رسانی کردند، اظهار داشت: اعتقاد مسئولان دانشگاه این است که با افزایش اطلاعات و آگاهی مردم، دغدغه مسئولان سلامت نیز کاهش می‌یابد که این امر در مازندران توسط رسانه به خوبی اتفاق افتاد.

وی درباره اقدامات انجام شده دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: دانشگاه سال خوبی به لحاظ عملکرد علمی داشت و در بحث دریافت اعتبارات سال خوبی را پشت سر نگذاشتیم.

وی ادامه داد: بخشی از عدم دریافت اعتبارات مربوط به طلبی است که دانشگاه از بیمه دارد و عمده طلب دانشگاه از بیمه تامین اجتماعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه یادآور شد: اقدامات لازم برای دریافت طلب از سازمان‌های بیمه‌ای در حال انجام است و عدم دریافت مطالبات از بیمه‌ها مشکلاتی را در پرداخت کارانه‌های پرسنل ایجاد کرد که برنامه‌ریزی برای پرداخت دیون به کارکنان در حال انجام است.

وی در ادامه به موفقیت دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دستیابی به رتبه برتر دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: ممکن است در بخشی از فعالیت‌ها، همه ایده‌آل‌های مردم برطرف نشده باشد و برخی مشکلات موجود را قبول داریم که برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات نیز انجام شده است.

این مسئول یکی از طرح‌های در دست اجرای دانشگاه علوم پزشکی مازندران را طرح ارتقای بهره‌وری در بین پرستاران عنوان کرد و گفت: اجرای طرح ارتقای پرستاری در کشور نیز به‌طور کامل اجرا نشد و در عمده دانشگاه‌های کشور این طرح به صورت پرداخت اضافه‌کاری در حال انجام است که این موضوع نیز خلاف قانون است.

ناصحی گفت: در راستای طرح ارتقای بهره‌وری در بین پرستاران سال گذشته نیز 500 نیروی پرستار در دانشگاه علوم پزشکی مازندران جذب شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه به افزایش تعداد رشته‌های تحصیلی از 49 رشته به 60 رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اشاره کرد و گفت: شرایط پذیرش دانشجو در رشته‌های تخصصی گوارش و سایکوسوماتیک نیز در دانشگاه علوم پزشکی مازندران فراهم شد‌‌.

وی دیگر رشته‌های تحصیلی اضافه‌شده در دانشگاه علوم پزشکی مازندران را رشته‌های تخصصی دستیاری، رزیدنت بیهوشی، تب اورژانس و جراحی اعصاب عنوان کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان دانشگاه قطب شمال این فعالیت‌های آموزشی را در برنامه کاری خود قرار داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران دیگر برنامه‌های این نهاد آموزشی شمال کشور را برپایی چندین کنگره علمی از جمله کنگره منطقی کردن مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها عنوان کرد و اذعان داشت: منابع اطلاعاتی بسیار مناسبی در راستای منطقی کردن مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها به این کنگره ارسال شد که به صورت کتاب در اختیار پزشکان در سراسر کشور قرار می‌گیرد.

ناصحی دیگر اقداماتی که در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال اجراست را بررسی نسخه‌های صادر شده توسط پزشکان عنوان و از اجرایی شدن نسخه‌نویسی الکترونیکی در مجتمع طوبی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات حال حاضر در نسخه‌نویسی پزشکان رفع می‌شود.

انتهای پیام/و۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول