اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران:

بیمه کارگران ساختمانی در مازندران ساماندهی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران گفت: بیمه کارگران ساختمانی در مازندران ساماندهی می‌شود.

بیمه کارگران ساختمانی در مازندران ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدعلی نجفی تروجنی ظهر امروز در دیدار با تشکل‌های کارگری استان مازندران اظهار داشت: با همکاری تشکل‌های کارگران ساختمانی مازندران بیمه این اقشار زحمتکش جامعه باید ساماندهی شود.

وی تصریح کرد: پیگیری‌های زیادی برای ساماندهی بیمه کارگران ساختمان در مازندران انجام شد و تاکنون نیز نتایج مناسبی حاصل شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران به نقش موثر کارگران و تشکل‌های کارگری در انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: حضور حداکثری مردم در انتخابات نشانه مردمی بودن نظام است و نقش تشکل‌های کارگری به خاطر مشارکت حداکثری‌شان نیز قابل تقدیر است.

وی تاکید کرد: مردم کشور ما زمانی در انتخابات حضور یافتند که سردمداران دنیا تلاش کردند نوعی یاس و دل‌زدگی از نظام را در جامعه القا کنند و حضور مردم در انتخابات زبونی دشمن را به جهانیان اثبات کرد و مسئولان نیز باید خدمت‌رسانی به مردم ایران را افتخاری برای خود قلمداد کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با اشاره به مشکلات جامعه کارگران ساختمانی در زمانی که به علت نداشتن بیمه با مشکلات زیادی روبه‌رو بودند، یادآور شد: دولت پس از بررسی مشکلات این قشر زحمتکش سهمیه حمایتی برای کارگران ساختمانی ایجاد کرد و تعدادی از این اقشار نیز در سبد حمایتی بیمه قرار گرفتند و کانون‌های کارگران ساختمانی برای زیرپوشش قرار دادن همه کارگران از این خدمات تلاش کنند.

وی ادامه داد: تشکل‌های کارگری باید تقویت و قدرتمند شوند و برای پویایی و ثبات ضمن منطقی کردن مطالبات خود از جهت‌گیری‌های سیاسی دور شوند و اهداف صنفی خود را به سازمان‌های دولتی و شرکت‌ها توجیه کنند.

نجفی با بیان اینکه ایجاد تشکل‌های صنفی گام بزرگ در راستای اهداف هر صنف است، خاطرنشان کرد: انجمن کارگران ساختمانی با ایجاد تشکل‌های صنفی به برخی از حقوق خود دست یافتند و بسیاری از صنوف برای دستیابی به اهداف واقعی خود نیاز دارند از نحوه ایجاد تشکل‌های کارگران ساختمانی الگوبرداری کنند.

وی اظهار امیدواری کرد روزی فرا برسد که کارگران ساختمانی با ایجاد شرکت‌های پیمانکاری متولی ساخت‌وساز در کشور باشند زیرا این ظرفیت در بین این اقشار از جامعه وجود دارد و برای اجرایی شدن این طرح نیاز به هماهنگی‌های بین‌بخشی دارند.

نجفی در ادامه تاکید کرد: توسعه استانداردسازی ساختمان‌ها باید در برنامه کاری کارگران ساختمانی قرار گیرد و این ظرفیت در بین کارگران ساختمانی وجود دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران گفت: تشکل‌های کارگری زمانی می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند که از اهداف اصلی خود که کمک به کارگران است غافل نشوند و برای تداوم فعالیت خود و رسیدن به حقوق قانونی‌شان تلاش کنند.

وی تاکید کرد: تشکل کارگران ساختمانی استان باید تلاش کنند تا اعتباراتی که دولت برای بیمه کارگران ساختمانی در استان اختصاص داده است فقط به کارگران ساختمانی فعال در این بخش تعلق گیرد و از سوء‌استفاده‌های احتمالی در این بخش جلوگیری شود.

انتهای پیام/و۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول