اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون کارگران ساختمانی مازندران:

کسری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی جبران شود

خبرگزاری فارس: رئیس کانون کارگران ساختمانی مازندران گفت: سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در سال 90 کاهش یافت که امیدواریم در سال 91 این کسری جبران شود.

کسری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی جبران شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید هادی ساداتی در دیدار محمدعلی نجفی تروجنی مدیرکل جدید تامین اجتماعی مازندران با اشاره به اقدامات انجام شده از زمان تاسیس کانون کارگران ساختمانی در مازندران اظهار داشت: کارگران ساختمانی به لحاظ آسیب‌پذیر بودن نیاز به حمایت‌های همه‌جانبه از طرف سازمان‌ها و نهادهای دولتی دارند.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 10 هزار نفر به جمع کارگران ساختمانی مازندران اضافه می‌شوند، تصریح کرد: از زمان پیگیری‌های اجرای طرح بیمه کارگران ساختمانی تاکنون حدود 12 هزار نفر از کارگران ساختمانی مازندران زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند که نیاز است با توجه به کارگرخیز بودن مازندران سهمیه مازندران افزایش یابد.

رئیس کانون کارگران ساختمانی مازندران تعداد فعالان جامعه کارگران ساختمانی مازندران را حدود 20 هزار نفر اعلام کرد و گفت: بسیاری از کارگران ساختمانی هنوز تحت نظر این تشکل قرار نگرفتند و برای ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی نیاز به حمایت‌های همه‌جانبه از طرف مسئولان داریم.

وی با اشاره به تعداد سهمیه بیمه‌شدگان کارگران ساختمانی در سال 89 که حدود 6 هزار و700 نفر زیر پوشش قرار گرفتند با بیان گلایه‌آمیزی گفت: سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در سال 90 کاهش یافت که امیدواریم در سال 91 این کسری جبران شود.

ساداتی در ادامه با اعلام اینکه کسانی که طی سال‌های گذشته در لیست بیمه کارگران ساختمانی قرار گرفتند از جنس کارگران نیستند، تاکید کرد: با برنامه‌ریزی که در دست داریم نیاز است لیست کارگران ساختمانی بیمه شده در مازندران راست‌آزمایی شود تا فعالان واقعی کارگری استان در لیست بیمه قرار گیرند.

این مسئول اظهار امیدواری کرد با افزایش سهم بیمه کارگران ساختمانی در مازندران، زمینه زیر پوشش قرارگرفتن تعداد بیشتری از کارگران در مازندران فراهم شود.

رئیس کانون کارفرمایان مازندران با بیان اینکه ارتباط نزدیکی بین فعالان تشکل‌های کارگران ساختمانی در مازندران وجود دارد، افزود: این کانون در راستای فعالیت‌های اجرایی خود برنامه‌های آموزشی، ایجاد شرکت‌های تعاونی، برنامه‌ریزی برای انعقاد بیمه تکمیلی به صورت همه‌جانبه در مازندران و فعالیت‌های گسترده برای حضور همه‌جانبه کارگران در انتخابات بدون گرایش به داوطلبان خاصی را در برنامه کاری خود قرار داد.

وی با بیان اینکه 21 انجمن فعال کارگری در مازندران فعال هستند، اذعان داشت: در تلاش هستیم با تعاملی که با سازمان فنی و حرفه‌ای ایجاد شد زمینه آموزش و دریافت گواهینامه مهارت نیز برای کارگران ساختمانی نیز صادر شود.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول