اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام خانه کارگر آذربایجان غربی:

5 هزار نفر از مستمری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند

خبرگزاری فارس: قائم مقام خانه کارگر آذربایجان غربی گفت: هم اکنون در آذربایجان غربی حدود 5 هزار نفر از مستمری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

5 هزار نفر از مستمری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی صحرانورد امروز در جمع خبرنگاران در ارومیه اظهار داشت: هم اکنون بیش از 5 هزار نفر به دلیل اخراج از کارخانجات، مستمری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند پس از مسئولان و متولیان حوزه اشتغالزایی استان انتظار می‌رود برای حفظ مشاغل موجود تدابیری کاربردی اتخاذ کنند. 

این مسئول گفت: متأسفانه هم اکنون شاهد این موضوع هستیم روز به روز میزان واردات به کشورمان افزایش پیدا می‌کند در حالی که این مسئله به عنوان معضلی برای اشتغالزایی جوانان مطرح است پس باید برای کنترل و کاهش آن برنامه‌ریزی شود.

وی تصریح کرد: طبق اظهارات مقامات مختلف امسال حدود 80 میلیارد دلار واردات به کشور انجام شد پس در چنین شرایطی که کشورمان به جزیره واردات تبدیل شده است به طور قطع با تداوم روند فعلی نه‌تنها نمی‌توان فرصت‌های شغلی جدید و پایدار ایجاد کرد بلکه مشاغل نیمه‌پایدار موجود نیز از بین خواهد رفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: طبق اظهارات کارشناسان امر رشد اقتصادی ایران در طول سال گذشته کمتر از دو درصد بود در حالی که بر اساس سند چشم‌انداز 20 ساله باید ایران به قدرت برتر منطقه تبدیل شود که با وجود شرایط فعلی از دستیابی به چشم‌انداز مذکور فاصله می‌گیریم.

صحرانورد با بیان اینکه میزان رشد اقتصادی با نرخ بیکاری هم‌خوانی ندارد ادامه داد: بعضی مسئولان اذعان دارند نرخ رشد اقتصادی در فرآیند ایجاد اشتغال تأثیر چندانی ندارد اما باید خاطرنشان شود ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در گروی سرمایه‌گذاری‌های جدید است.

این مسئول در ارتباط با عملکرد کارگروه اشتغال آذربایجان غربی نیز گفت: مسئولان و اعضای کارگروه مذکور برای ایجاد فرصت‌های شغلی و تثبیت نرخ بیکاری تلاش مستمری دارند ولی تاکنون این قبیل تلاش‌ها ابتر مانده است حتی متولدان دهه 60 و 70 همچنان در انتظار ورود به بازار کار هستند. 

قائم‌مقام خانه کارگر آذربایجان غربی به تأثیر مخرب تخلف مالی 3 هزار میلیارد تومانی در روند ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: برنامه‌های اشتغال‌‌‌زایی با وجود مشکلات فراوان با قدرت در کشور و استان ما دنبال می‌شد اما با سیاست‌های انقباضی در فضای بانکی پس از تخلف مالی سنگین روند تسهیلات‌‌دهی کند شد به دنبال آن در فرآیند اشتغالزایی هم وقوع رکود شاهد هستیم.

صحرانورد اظهار داشت: باید مسئولان عملکرد خود را برای رسانه‌های جمعی به دنبال آن مردم تبیین کنند تا بر همگان معلوم گردد میزان اشتغال ایجاد شده در دهه 80 تا چه حد تثبیت شده است به طوری که امروز متأسفانه شاهد این موضوع هستیم به علل متعدد تعدادی از کارخانجات آذربایجان غربی به تعدیل نیروی کار روی آورده‌اند.

انتهای پیام/ی20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول