اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بخش حمل و نقل ریلی

پایین بودن عوارض گمرکی موجب ورود واگن از خارج شده است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت واگن‌پارس اراک با اشاره به پایین بودن عوارض گمرکی در بخش حمل و نقل ریلی که موجب ورود واگن از خارج شده گفت: برای تحقق شعار امسال مجلس باید عوارض گمرک در بخش حمل و نقل ریلی را مانند خودرو اصلاح کند.

پایین بودن عوارض گمرکی موجب ورود واگن از خارج شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حسین عاشوری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پایین بودن عوارض گمرکی در بخش حمل و نقل ریلی طی سال‌های گذشته ضربات جبران‌‌ناپذیری به پیکره بخش حمل و نقل ریلی داخلی وارد کرد افزود: یکی از راهکارهای مؤثر در بحث تولید ملی در بخش حمل و نقل ریلی افزایش عوارض گمرکی است که می‌طلبد مسئولان در این زمینه با توجه به تدوین بودجه سال جاری کشور چاره‌اندیشی کنند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به شرکت‌های تولیدکننده واگن قطعا‌ موجب توسعه بخش حمل و نقل ریلی خواهد شد اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال جاری به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توجه به بخش صنعت می‌تواند زمینه‌ساز تحقق این شعار باشد.

مدیر عامل شرکت واگن‌پارس اراک تصریح کرد: در حال حاضر کشور از توانایی‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است که توجه به این توانایی‌ها و ظرفیت‌ها شکوفایی اقتصاد کشور را به دنبال دارد.

عاشوری افزود: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای شرکت‌های حمل و نقل ریلی از دیگر ضروریات این بخش است، چرا که در حال حاضر عمر برخی از واگن‌های موجود در کشور بالای 40 سال است و از آنجا که انگیزه لازم برای شرکت‌های حمل و نقل ریلی همانند شرکت‌های فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای وجود ندارد، تاکنون شاهد نوسازی بخش حمل و نقل ریلی نبوده‌ایم که این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از چالش‌هایی که هم‌اکنون شرکت‌های حمل و نقل ریلی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، داشتن بدهی‌های بالاست که استمهال و تقسیط بدهی این شرکت‌ها می‌تواند در رونق هر چه بیشتر فعالیت‌های آنها مؤثر واقع شود.

مدیر عامل شرکت واگن‌پارس اراک با اشاره به ویژگی‌های حمل و نقل ریلی خاطر نشان ساخت: حمل و نقل ریلی در مقایسه با حمل و نقل جاده‌ای از نظر ایمنی بالاتر و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر است و کمترین آلودگی را ایجاد می‌کند و در مجموع می‌توان گفت صنعت حمل و نقل ریلی سود اجتماعی و اقتصادی بیشتری دارد و به صنعت سبز معروف است.

عاشوری از ساخت قطار با سرعت 200 کیلومتر در ساعت توسط این شرکت در سال جاری خبر داد و بیان داشت: در سال جاری ساخت سه نوع اصلی واگن در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در صورت حمایت مسئولان و اختصاص خط اعتباری ارزی نیز امکان صادرات تولیدات این شرکت به کشورهایی چون عراق، الجزایر، بوسنی و هرزگوین انجام خواهد شد.

به گفته وی این شرکت در سال گذشته موفق به تولید 200 دستگاه واگن تمام شده، 64 دستگاه واگن مترو، 8 دستگاه واگن ترن‌ست، دو دستگاه واگن مبدل برق، 450 دستگاه بوژی و 32 دستگاه آسانسور شده است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول