اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کارخانه واگن‌سازی زرند خبر داد

تولید واگن‌های متروی اصفهان در کارخانه واگن‌سازی زرند

خبرگزاری فارس: مدیر کارخانه واگن‌سازی زرند گفت: 150 دستگاه واگن مورد نیاز مترو اصفهان در کارخانه واگن‌سازی زرند تولید می‌شود.

تولید واگن‌های متروی اصفهان در کارخانه واگن‌سازی زرند
حمید‌رضا سجادی‌نیا امروز در گفت‌‌وگو ‌با خبر‌نگار فارس در زرند اظهار داشت: کارخانه واگن‌سازی از سال 81 با هدف ساخت واگن‌های مسافربری مترو و باری با ظرفیت 500 دستگاه در سال آغاز به کار کرد در فاز اول واگن‌های مسافربری با شرکت رجا قرار‌داد داشتیم، 50 دستگاه به صورت کامل تحویل شرکت رجا داده شد. 
وی افزود: در یک مناقصه واگن‌سازی مسافربری دیگر برنده شدیم و  200 دستگاه دیگر را باید تحویل شرکت رجا‌ بدهیم که ساخت و تولید آن از پایان سال جاری آغاز می‌شود و با شرکت خارجی معتبر مانند ایتالیا‌، رومانی و آلمان قرارداد خاصی داریم که قطعات به صورت سیکیلیو اسکیلی برای ما می‌فرستند، بدنه و رنگ آن در اینجا انجام می‌شود و یکسری از قطعات آن را بومی‌سازی می‌کنیم که در ایران انجام می‌شود.
وی ابراز داشت: طراحی و ساخت واگن‌سازی مترو در کارخانه واگن‌سازی زرند انجام می‌شود، گواهی ثبت اختراع از واگن مترو داریم و نخستین کارخانه طراحی واگن در کشور است.
سجادی‌نیا تصریح کرد: دانشگاه علم و صنعت تنها دانشگاهی است که مهندس معدن تحویل جامعه می‌دهد، یکسری تست‌های استاتیکی و دینامیکی را روی این واگن انجام داده و آن را تأیید کرده و هم اکنون داریم، برای شرکت واگن‌سازی تهران و مترو تهران‌ واگن‌ها را تولید می‌کنیم و تا سال آینده این قرار داد به پایان می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه یک قرار‌داد جدید با مترو تهران داریم که به دنبال قرار‌داد قبلی انجام می‌شود، عنوان کرد: سال جاری در مناقصه متروی اصفهان برنده شدیم و 150 دستگاه واگن را با کمک کشور چین از سال آینده آغاز به ساخت آن می‌کنیم و در ماه پنج دستگاه واگن به متروی اصفهان تحویل داده می‌شود.
مدیر کارخانه واگن سازی زرند بیان داشت: طراحی واگن‌های مسافربری نسبت به 50 دستگاه قبلی که به شرکت رجا تحویل داده شده فرق کرده است.
وی گفت: در حال حاضر ظرفیت ما پر نبوده واگن‌های شرکت اراک را که قبلا تحویل رجا‌ داده شرکت واگن‌سازی زرند آن‌ها را باز‌سازی می‌کنیم و تقریبا هر ماه دو دستگاه بازسازی شده تحویل شرکت رجا‌ داده می‌شود.   
سجای‌نیا افزود: افراد مشغول به کار در کارخانه نزدیک به 300 نفر هستند، با راه‌اندازی فاز جدید واگن‌های مسافربری و مترو به 300 نفر دیگر هم نیاز داریم. 
وی اظهار داشت: سه فاز در سایت پلان شرکت هست که فاز اول آن را در حال فعالیت است که آن دو فاز دیگر در سال‌های آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و اگر هر سه فاز تکمیل شود به ظرفیت 50 دستگاه واگن در ماه می‌رسیم و هر فاز در زیر بنای آن حدود 20 میلیارد تومان هزینه می‌برد.
مدیر کارخانه واگن سازی زرند ابراز داشت: سهام این کارخانه 72 درصد آن مربوط به شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان‌، 20 درصد آن مربوط به سپاه و حدود چهار تا پنج درصد سهام مربوط به خود کارگران شرکت واگن‌سازی زرند است.
سجادی‌نیا گفت: هدفمندی یارانه‌ها موجب شده در بحث زیر‌بنای کارخانه صرف‌جویی در زمینه گاز و برق داشته باشیم.
وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه واگن‌سازی با شرکت‌های خارجی دارند، افزود: برای قطعاتی که باید وارد کنیم همه آنها را باید با واسطه با قیمت‌های دو برابر وارد کنیم و این موجب می‌شود سودی که در واگن‌سازی داریم به صفر برسد.
وی ابراز داشت: در این کارخانه مصرف انرژی برق و مصرف گاز بسیار کم است و در حال حاضر در ماه نیم مگاوات برق مصرف داریم.
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول