اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر طراحی شرکت واگن‌پارس اراک:

واگن‌پارس به توانایی بالایی در مهندسی دست یافته است

خبرگزاری فارس:‌ مدیر طراحی شرکت واگن‌پارس اراک گفت: امروز شرکت واگن‌پارس اراک به توانایی بالایی در زمینه فنی و مهندسی و طراحی ساخت واگن دست یافته است.

واگن‌پارس به توانایی بالایی در مهندسی دست یافته است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی صالحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واحد طراحی شرکت واگن پارس اراک در سال 73 آغاز به کار کرد و در طول این مدت با تکیه بر دانش فنی و مهندسی متخصصان، واگن‌های باری و مسافربری متعددی طراحی و تولید کرده است.
وی تصریح کرد: شرکت واگن پارس اراک از بهترین تولیدکنندگان واگن در سطح جهان است و تولیدات این شرکت در بازار کشورهایی چون سوریه، کوبا، سودان و بنگلادش با استقبال خوبی مواجه است.
مدیر طراحی شرکت واگن‌پارس اراک با اشاره به ساخت واگن دومحوره برای نخستین بار در جهان در این شرکت گفت: این واگن‌ها برای نخستین‌بار در شرکت واگن‌پارس اراک طراحی شد و هیچ نمونه خارجی ندارد.
صالحی افزود: با توجه به ثبت اختراع این نوع واگن توسط شرکت واگن‌پارس هیچ کشوری پس از این قادر به ساخت این نوع واگن‌ها که از مزیت‌های بسیار بالایی برخوردارند، نخواهد بود.
وی با بیان اینکه واگن‌های دو‌محوره توانایی حمل انواع کانتینر را داراست، خاطر‌نشان کرد: این نوع واگن‌ها هزینه حمل و نقل را کاهش داده و بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل، متقاضی خریداری این نوع واگن‌ها هستند.
مدیر طراحی شرکت واگن‌پارس اراک گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 90 دستگاه واگن دومحوره در این شرکت ساخته شده که این تعداد تا پایان سال به 150 دستگاه افزایش خواهد یافت.
صالحی ادامه داد: شرکت واگن پارس در زمینه طراحی واگن‌های متروی ملی نیز از توانایی و ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است که باید دولت از این فرصت نهایت بهره را ببرد.
وی با بیان اینکه اکثر کلانشهرها برای خرید واگن مترو به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند و هر شهر با توجه به سلیقه خود واگن‌های مورد نیاز خود را از کشورهای خارجی تامین می‌کند، گفت: چنانچه نیازهای این بخش در کشور ساماندهی شده و به صورت یک جا به شرکت واگن‌پارس محول شود، این اقدام علاوه بر رونق شرکت‌های بخش خصوصی حجم بالایی از اشتغال‌زایی را به دنبال داشته و موجب رونق اقتصاد داخل می‌شود که باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود.
وی تاکید کرد: دولت باید امکان انبوه‌سازی را برای صنایع مهیا کند که این انبوه‌سازی موجب به چرخش درآمدن چرخ‌های صنعت می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول