میرحسن موسوی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: برای استقبال از مسافران نوروزی از هماکنون اقدامات لازم انجام شده است.
وی ادامه داد: بازدید از خطوط و ریلها،سوزنها، ساختمان و تاسیسات، ایستگاهها، رنگآمیزی مجدد خطوط سکوها، تنظیم و تنظیف چراغهای علایم ایستگاهها از جمله اقدامات اولیه راهآهن آذربایجان برای استقبال از مسافران نوروزی است که در حال اتمام است.
ارتقای کیفیت کوتاه مدت در واگنها
مدیرکل راهآهن آذربایجان همچنین از تشکیل ستاد نوروزی راهآهن آذربایجان با مرکزیت تبریز نیز خبر داد و گفت: جلسات این ستاد به صورت هفتگی و مرتب در حال برگزاری است و تمام مسائل و مشکلات احتمالی که پیشبینی میشود مورد به مورد بررسی شده و راهحلهای رفع در مواقع بحران تصویب میشود.
وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت کوتاه مدت در واگنها در اولویت کاری این راهآهن است، افزود: برنامهریزیهای لازم برای حرکت به موقع قطارها از مبدا انجام گرفته و امیدواریم در حرکت قطارها در حوزه استحفاظی راهآهن آذربایجان شاهد هیچگونه تاخیری در ایام نوروز نباشیم.
موسوی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حال تجهیز نمازخانهها، سرویسهای بهداشتی و مساجد ایستگاهها هستیم.
کشیکهای شبانهروزی برای راهنمایی مسافران نوروزی
مدیرکل راهآهن آذربایجان در ادامه یادآور شد: برای راهنمایی مسافران و نیز راحتی و آسایش، سهولت در رفت و راهنمایی کامل مسافران ورودی به ایستگاهها کشیکهای شبانهروزی برای پرسنل راهآهن آذربایجان در نظر گرفته شده است.
وی همچنین ادامه داد: سفرههای هفتسین نیز طبق روال سالهای گذشته در تمام ایستگاههای حوزه راهآهن آذربایجان چیده خواهد شد.
استقبال از مسافران روز عید
موسوی در ادامه به برنامه استقبال از مسافران در روز اول نوروز 91 نیز اشاره کرد و گفت: برنامه ویژهای برای استقبال از میهمانان ورودی به حوزه راهآهن آذربایجان در روز اول عید تدارک دیده شده که کارکنان ایستگاهها برای مسافران ورودی در روز اول فروردین 91 اجرا خواهند کرد.
وی در ادامه افزود: تعداد قطارها در ایامپیک نوروزی نسبت به روزهای عادی افزایش خواهد داشت.
انتهای پیام/ح20/چ3000