اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد

آماده سازی زیرساخت‌های صدور کارت سلامت در قم

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی از آماده شدن زیرساخت‌های لازم برای آغاز طرح کارت سلامت که به صورت پایلوت در قم قرار است اجرایی شود، خبر داد.

آماده سازی زیرساخت‌های صدور کارت سلامت در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید شمس‌الدین حجازی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت برگزار شد، با اشاره به اینکه در هفته سلامت امسال رویکرد ویژه‌ای نسبت به سالمندان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: شعار امسال هفته سلامت نیز با عنوان «زندگی سالم‌تر، طول عمر بیشتر» به سالمندان اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی قم در هفته سلامت تاکید کرد: در روز جمعه که مصادف با 18 فروردین روز جهانی سلامت است، در بوستان نجمه مراسم ویژه‌ای با حضور پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و همچنین نوه‌های ایشان برگزار می‌شود و این مراسم با برنامه‌های فرهنگی و آموزشی همراه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: همچنین سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم نیز معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم خواهد بود.

وی از به صدا در آمدن زنگ سلامت در مدارس قم خبر داد و گفت: مراسم ویژه زنگ سلامت با حضور استاندار قم روز شنبه ساعت 9 صبح برگزار می‌شود.

حجازی برگزاری دوره‌های آموزشی در مورد طب سالمندان را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در هفته سلامت عنوان کرد و بیان داشت: همچنین در این هفته از فعالان حوزه سلامت نیز تجلیل به عمل می‌آید.

وی با اشاره به برنامه بازدید مدیران استان از خانه سالمندان گفت: این برنامه نیز روز دوشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم برگزاری نشست مشترک مسئولان حامی سلامت و همچنین تجلیل از رسانه‌های فعال در عرصه سلامت را از دیگر برنامه‌های هفته سلامت در قم عنوان کرد و افزود: این مراسم نیز روز سه‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به در نظر گرفته شدن قم به عنوان پایلوت اجرای طرح کشوری کارت سلامت تاکید کرد: مراسم رونمایی از زیرساخت‌های دانشگاه علوم پزشکی قم برای اجرای این طرح نیز در هفته سلامت برگزار خواهد شد.

حجازی با اشاره به ویژگی‌های کارت هوشمند سلامت گفت: در این کارت تمام اطلاعات در ارتباط با وضعیت جسمی فرد به ثبت رسیده و دارای قابلیت‌های مختلف است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه دانشگاه علوم پزشکی قم در رنکینگ دانشگاه‌های علوم پزشکی دنیا اشاره کرد و گفت: در سایتی که این رتبه بندی را انجام می‌دهد، در سال 2011 رتبه دانشگاه علوم پزشکی قم هشت هزار و 158 و در سال 2012 هفت هزار و 75 بوده است و در این زمینه با توجه به پایین بودن تعداد اعضای هیئت علمی، دانشگاه علوم پزشکی قم در جایگاه خوبی قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به وضعیت سن امید به زندگی در کشور گفت: سن امید به زندگی در کشورهایی نظیر ژاپن و فرانسه 80 سال است.

وی افزود: سن امید به زندگی در ایران در زمان پیروزی انقلاب اسلامی 56 سال بود، ولی در سال 90 سن امید به زندگی در ایران به 72 سال رسیده است.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول