اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم خبر داد:

افزایش 9 درصدی دانش آموزان استثنایی قم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم گفت: در سال جاری 136 نفر به دانش آموزان استثنایی اضافه شده و شاهد افزایش 9 درصدی در تعداد دانش‌آموزان هستیم.

افزایش 9 درصدی دانش آموزان استثنایی قم
علیرضا کبیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم، در خصوص مناسب سازی مدارس برای دانش آموزان استثنایی اظهار کرد: تعدادی از مدارسی که معلولان در آن تحصیل می‌کنند قدیمی ساز هستند و برای دانش آموزان عادی ساخته شده‌اند که بر اساس نیاز در اختیار دانش آموزان استثنایی قرار گرفته است.
وی افزود: مدارس عادی که دانش آموزان استثنایی در آنها تحصیل می‌کنند مناسب سازی شده نیستند و معلولان در این مدارس با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم با بیان اینکه برخی از مدارس نوسازی شده‌اند عنوان کرد: بعضی از مدارس استثنایی هم نوسازی شده اما توجه چندانی به مناسب سازی آنها برای دانش آموزان معلول نشده است.
کبیری با اشاره به اینکه دانش آموزان با توجه به نوع معلولیت نیاز به مدارسی جداگانه دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نوع معلولیت هر گروه از طیف‌های دانش آموزان معلول متفاوت است بنابراین هر گروه از آنها نیازمند مدارس مناسب سازی شده با موقعیت خود هستند.
وی بیان کرد: در برخی از مدارس ما حتی آسانسور هم وجود ندارد و اگر معلول جسمی حرکتی بخواهد از سر کلاس برای ساعت تفریح به طبقه پایین مدرسه بیاید باید تمام انرژی خود را صرف رفت و آمد کند و دیگر هیچ انرژی برای درس خواندن برای او باقی نمی‌ماند.
وی ادامه داد: مسئولان اقدامات خوبی انجام داده‌اند ولی در این زمینه باید کارهای جدی بیشتری انجام شود و این مقدار کفایت نمی‌کند و از مسئولین و خیرین تقاضا داریم در فضا سازی مناسب مساعدت‌های بیشتری را انجام دهند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم به تعداد مدارس موجود اشاره کرد و گفت: هم اکنون 19 مدرسه استثنایی با هزار و 671 دانش آموز همراه با تلفیقی‌ها وجود دارد که تلفیقی‌ها دانش آموزانی هستند که زیر نظر ما بوده ولی در مدارس عادی درس می‌خوانند و کتب درسی آنها با دانش آموزان عادی یکسان است.پنج واحد نیز مرکز اختلالات یادگیری داریم که یکی از آنها غیر انتفاعی است و به فعالیت می‌پردازند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم از مصوبات سفر رهبری برای احداث مدرسه خبر داد و بیان کرد: در سفر پر برکت رهبری چند پروژه برای معلولین در دست احداث است که امیدواریم هرچه زودتر برای استفاده دانش آموزان به بهره برداری برسد.
وی به افزایش 9 درصدی دانش آموزان معلول اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در سال جاری 9 درصد افزایش دانش آموز داشتیم و این رقم بالایی است که 136 نفر به دانش آموزان استثنایی اضافه شد و این مسئله در حالی اتفاق افتاده که امکانات افزایش نیافته و آنها با امکانات موجود به تحصیل خود ادامه می‌دهند.
کبیری تصریح کرد: با توجه به جمعیت زیاد پردیسان متاسفانه در این منطقه هیچ مدرسه‌ای برای استثنایی‌ها وجود ندارد و اگر توجه لازم در این موضوع صورت بگیرد به احداث منطقه در این منطقه هم می‌پردازیم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول