اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قم:

مرکز آموزش دانش‌آموزان استثنایی در پردیسان احداث شود

خبرگزاری فارس: فرماندار قم با اشاره به افزایش تصاعدی منطقه پردیسان، ایجاد مراکز آموزش و توانبخشی برای دانش‌آموزان استثنایی در این منطقه از قم را خواستار شد.

مرکز آموزش دانش‌آموزان استثنایی در پردیسان احداث شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالسعید حقیقی‌مقدم در جلسه شورای آموزش و پرورش که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری قم برگزار شد، رسیدگی به مشکلات دانش آموزان مدارس استثنایی را خواستار شد و اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که این قشر از دانش‌آموزان دارند، باید اهتمام ویژه‌ای به مسائل و مشکلات آنها شود.
وی با بیان اینکه مسائل، مشکلات و کمبودهای این دانش‌آموزان باید در شورای آموزش و پرورش استان هم مطرح شود، تصریح کرد: مسئله افزایش آمار دانش‌آموزان استثنایی موضوع مهمی است که ممکن است برای استان چالش ایجاد کند و دستگاه‌های مربوطه باید بررسی‌های خود را انجام دهند تا مشخص شود که این مسئله بر اثر مهاجرت پیش آمده و یا یک مسئله بومی است و با تدابیر خاص از آن پیشگیری کرد.
فرماندار قم با بیان اینکه ایجاد فضاهای مناسب و مراکز آموزش و توانبخشی برای این دانش‌آموزان باید در اولویت کاری سازمان نوسازی مدارس قرار گیرد، ابراز کرد: این مسائل باید به استحضار استاندار قم هم برسد و مطمئناً وی نیز به ایجاد مراکز مختص به این دانش‌آموزان اهتمام خواهد داشت.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف ما پیگیری مسائلی است که موجب آرامش و رفاه مردم می‌شود، از رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قم خواست تا در خصوص تامین فضای دانش‌آموزان استثنایی به ویژه دانش‌آموزان جسمی حرکتی طرح و پیشنهادات خود را ارائه کنند.
حقیقی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود جهاد دانشگاهی استان قم را به عنوان فرصتی برای خودباوری دانش‌آموزان استان دانست و تاکید کرد: اگر دانش‌آموزان و دانشجویان ما با حضور در مراکز علمی جهاد دانشگاهی با عملکرد و دستاوردهای علمی این نهاد آشنا شوند، گرایش بیشتری به این رشته‌ها پیدا می‌کنند و در آنها انگیزه بالایی برای ادامه تحصیل و کسب علم بوجود می‌آید.
وی افزود: جهاد دانشگاهی قم باید به کمک آموزش و پرورش بیاید و جلسات بازدید برای دانش‌آموزان و کلاس‌های آموزشی برای معلمان را طرح ریزی و برگزار کند که این کار مطمئناً آثار و برکات زیادی را به همراه خواهد داشت.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول