اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سیاسی و اجتماعی استانداری همدان:

توجه به نیازهای دانش‌آموزان استثنایی جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل سیاسی و اجتماعی استانداری همدان گفت: توجه به نیازهای دانش‌آموزان استثنایی جدی گرفته شود.

توجه به نیازهای دانش‌آموزان استثنایی جدی گرفته شود
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احمد رستنده ظهر امروز در همایش روز جهانی معلولین در همدان اظهار داشت: امروز مسئولیت همه ما سنگین‌تر از گذشته است چراکه کمتر به ظرفیت‌های موجود در معلولان توجه می‌کنیم.
وی افزود: هیچگاه نیازهای دانش‌آموزان استثنایی در شورای آموزش و پرورش به طور جدی مورد توجه قرار نگرفته است در حالی که دستگاه‌های متعددی در این حوزه فعالیت می‌کنند.
مدیرکل سیاسی و اجتماعی استانداری همدان از مسئولان رسیدگی به امور معلولان و آموزش و پرورش استثنایی استان خواستار شد تا به منظور مطرح کردن مشکلات و توانایی‌های خود در شورای آموزش و پرورش اقدام و با ایجاد تفاهم حجمی میان دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی پاسخگوی بسیاری از مشکلات موجود باشند.
وی بیان کرد: با پیگیری ظرفیت‌های موجود می‌توانیم در زمینه اشتغال، آموزش و متناسب‌سازی فضاهای آموزشی برنامه‌ریزی کرده و به عنوان وظیفه قانونی و شرعی خود کمک کنیم تا از ظرفیت‌های موجود نهایت بهره‌برداری صورت گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش همدان نیز گفت: شعار امسال روز جهانی معلولین با عنوان دنیایی بهتر برای همه با یکدیگر است که خود گویای اهمیت توجه به معلولین جامعه در راستای رشد و شکوفایی این قشر از دانش‌آموزان است.
عباس حسنی‌محتشم ادامه داد: معتقدیم که در حوزه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه باید از توان و امکانات موجود در راستای رشد و ارتقای فکری و معنوی آنها بهره جست چراکه فعالیت‌های دانش‌آموزان استثنایی خود گویای توان بالای آنها در شکوفایی استعدادهای ویژه است.
وی 70 درصد از رقابت‌های ورزشی، فرهنگی و هنری انجام شده را توسط دانش‌آموزان آموزش و پرورش استثنایی استان اعلام و اظهار داشت: معلولان توانمند هستند و با مهیا کردن عرصه پویایی و بالندگی می‌توان راهگشای رشد و موفقیت روزافزون آنها بود.
وی تصریح کرد: مسئولان باید نگاه ویژه‌ای به دانش‌آموزان استثنایی داشته و با کمک‌های مضاعف خود در بین دانش‌‌آموزان انگیزه بیشتری را برای فعالیت ایجاد کنند.
حسنی‌محتشم آموزش و پرورش استثنایی را اولویت اصلی  برنامه‌ریزی‌های آینده آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلفی چون هوشمندسازی، فناوری و به‌روز آوردن مسائل علمی دانش‌آموزان عنوان و بیان کرد: برگزاری کلاس‌های معنوی با هدف مصونیت فکری و مذهبی نیز از دیگر اولویت‌های نخست این حوزه به شمار می‌رود.
وی افزود: برخی از دانش‌آموزان استثنایی دیروز، معلمان امروز و برخی از دانش‌آموزان امروز نیز معلمان فردای آموزش و پرورش هستند که باید مورد توجه نظام آموزشی تعلیم و تربیت قرار گرفته و بتوانند استعدادهای خود را به عرصه ظهور برسانند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان نیز بیان کرد: بر اساس آموزه‌های دینی و سیره ائمه معصومین، کرامت انسان و رسیدگی به امور معلولین به مانند خدمت به رسول ‌اکرم (ص) است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
ایرج بصیری یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه معلولین و دانش‌آموزان را عدم شناخت کافی جامعه از توانمندی‌‌های این قشر عنوان و بیان کرد: همه ما باید دست به دست یکدیگر داده و توانمندی‌های دانش‌آموزان را بالا ببریم.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و متوسطه استثنایی استان موفق به اخذ 77 مدال کشوری در رشته‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و هنری شده‌اند که خود بیانگر توان بالای این دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف است.
رئیس اداره آموزش و پرورش همدان اذعان کرد: امسال نیز استان همدان و استان اصفهان به طور مشترک در صدر آموزش و پرورش استثنایی کشور قرار گرفته‌اند و دستورالعمل 13 ماده‌ای انسجام بخشی و توانبخشی به دانش‌آموزان استثنایی توسط وزارت آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده و آنها را موظف دانسته تا نسبت به رشد، توسعه و توازن استثنایی آموزش و پرورش و توانمندی فعالیت‌های هنری به عنوان محور اصلی تحول، نوسازی، مقاوم‌سازی، ایجاد آموزشگاه‌ها و به‌روز رسانی آنها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
وی اظهار کرد: اداره آموزش و پرورش استثنایی همدان به اداره کل آموزش و پرورش انتقال یافت تا در یک ساختار نظام‌یافته به فعالیت‌های خود ادامه دهیم و توانسته‌ایم صد درصد نیروی مورد نیاز استان در حوزه آموزش و پرورش استثنایی را تأمین کنیم.
بصیری اجرای موفق سنجش سلامت جسمانی و ذهنی نوآموزان را به همراه اجرای طرح تحکیم بنیان خانواده از اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش استثنایی استان اعلام کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر با مشکل ساخت و ساز فقدان دو خوابگاه دخترانه و پسرانه مواجه هستیم و دو مدرسه نیز نیازمند تخریب و بازسازی هستند.
رئیس استثنایی آموزش و پرورش همدان در پایان برنامه آموزش ترکیبی و فراگیر را بسیار مؤثر عنوان و گفت: همدان جزو هفت استان فراگیر در کشور است و موضوع هوشمندسازی مدارس و استفاده از فضاهای آموزشی از موارد مهم در آموزش و پرورش استثنایی است که باید گام‌های مؤثری در این خصوص برداشته شود.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول