اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان آبیک تأکید کرد

لزوم پروژه الحاقی در بیمارستان دولتی آبیک

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان آبیک بر ضرورت و لزوم پروژه الحاقی در بیمارستان دولتی در حال احداث شهرستان تأکید کرد.

لزوم پروژه الحاقی در بیمارستان دولتی آبیک

حمید برودتی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: بیمارستان دولتی 32 تخت خوابی واقع در شهرک خرمشهر آبیک از مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به استان قزوین است که ساختمان آن تاکنون 97 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: این بیمارستان به پروژه الحاقی نیاز دارد چراکه فاقد دیالیز است و فضای داروخانه و آزمایشگاه استانداردهای لازم را ندارد و فضای بیشتری را می‌طلبد.

این مسئول تصریح کرد: پروژه الحاقی از سوی شبکه بهداشت و درمان آبیک به مسئولان استانی پیشنهاد شده است که امیدواریم با تحقق این مسئله، بیمارستان دولتی به امکانات و تجهیزات بهتر و بیشتری مجهز شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آبیک ادامه داد: پیمانکار پروژه بیمارستان دولتی قول مساعد داده که کار احداث فضای فیزیکی بیمارستان را تا اواخر خرداد ماه به پایان برساند.

برودتی با بیان اینکه بخشی از اعتبار برای چارت سازمانی بیمارستان دولتی تأمین شده، خاطر نشان کرد: با رایزنی با معاون راهبردی ریاست جمهوری و مشارکت خیران نسبت به تجهیز امکانات و نیروی انسانی این بیمارستان اقدام کردیم.

وی فضای ساختمان فعلی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک را نامطلوب ارزیابی کرد و افزود: متأسفانه ساختمان شبکه به دلیل قدیمی بودن، از استحکام و استانداردهای لازم برخوردار نیست.                                

این مسئول ادامه داد: فضای پایگاه شماره یک شهری نیز فضای مناسبی ندارد لذا می‌طلبد که مسئولان توجه ویژه‌ای به احداث ساختمان جدید شبکه بهداشت و درمان و افزایش فضای شماره یک شهری داشته باشند و تدابیر لازم را در این باره بیندیشند.

برودتی اضافه کرد: با احداث فضاهای مذکور می‌توانیم خدمات مطلوب‌تر و بیشتری به شهروندان آبیک ارائه دهیم.

وی وضعیت دفن زباله در بخش مرکزی شهرستان آبیک را نامطلوب دانست و گفت: با توجه به تلاش‌ها و پیگیرهای شهردار آبیک امیدواریم که در سال جدید تحقق جایگاه مناسب برای دفن، کمپوست و یا امحای زباله جزو پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری قرار گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آبیک با اشاره به اجرای طرح جامع سلامت در شهرستان آبیک افزود: با اجرای این طرح که با هدف ارتقای سلامت در پروژه‌های نهادها و ادارات اجرا می‌شود هر اداره دارای یک پیام‌گذار سلامت می‌شود که بر این اساس در تمام امور و پروژه‌ها دید سلامت گنجانده شده و دارای شناسنامه سلامت می‌شوند.

برودتی ادامه داد: صورتجلسه تشکیل کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان‌ها در استان مطرح شده ولی تاکنون تأیید نهایی مصوبه به شهرستان ارسال نشده است.

وی از راه‌اندازی دفتر سیاستگذاری سلامت از پروژه‌های طرح ارتقای سلامت در شهرستان آبیک خبر داد و اظهار کرد: با راه‌اندازی این دفتر، به ادارات مشاوره مستمر با ساختاری متشکل از تشکل‌های مردم‌نهاد و رابطان ارائه می‌شود.

برودتی تصریح کرد: در صدد هستیم تعداد رابطان بهداشت را افزایش دهیم که در این باره مقدمات کار نیز فراهم شده، لذا می‌توانیم در زمینه‌های مختلف نظیر غربال‌گری بیماری‌های خاص، افسردگی، چاقی، تغذیه و موضوعات دیگر گام‌های ارزنده‌ای برداریم.

انتهای پیام/و۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول