اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی انجام شد

انتقال 51 مصدوم سوانح رانندگی نوروزی به بیمارستان

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون 51 مصدوم سوانح رانندگی جاده‌ای توسط این مرکز به بیمارستان منتقل شدند.

انتقال 51 مصدوم سوانح رانندگی نوروزی به بیمارستان

غلام‌رضا اکباتان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: 27 نفر از مصدومان سوانح رانندگی در محورهای ارتباطی این استان نیز به صورت سرپایی از سوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان درمان شدند.

وی همچنین شمار مصدومان سوانح رانندگی در مناطق شهری این استان را در همین مدت 47 نفر عنوان کرد و گفت: این افراد برای درمان به مراکز بیمارستانی و درمانی استان انتقال یافتند.

به گفته اکباتان، 11 نفر از مصدومان در مناطق شهری نیز توسط عوامل اورژانس درمان سرپایی شدند.

وی تأکید کرد: تاکنون هیچ‌گونه مورد فوتی در جریان حمل مصدومان توسط اورژانس جاده‌ای و شهری استان گزارش نشده است.

مسئول مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه برای سفرهای نوروزی 31 پایگاه 115 در سطح این استان ساماندهی شده است، گفت: این پایگاه‌ها به 35 آمبولانس مجهز هستند.

وی اظهار کرد: در تمام این آمبولانس‌ها امکانات دارو و درمان قرار گرفته تا اقدامات درمانی تا محل بیمارستان برای مصدومان انجام شود.

اکباتان با اشاره به اینکه مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ابتدای آغاز طرح نوروزی تاکنون 455 مأموریت را انجام داده است، گفت: از این تعداد 262 مأموریت شهری و 193 مأموریت جاده‌ای بوده است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت 4 ایستگاه سلامت در خراسان شمالی اظهار داشت: طی همین مدت 249 نفر با حضور در این ایستگاه‌ها از خدمات لازم بهره‌مند شدند.

خراسان شمالی در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول