اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی یک سال گذشته

بیش از 2 هزار مأموریت اورژانسی در تیران و کرون انجام شد

خبرگزاری فارس: مسئول امور پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان تیران و کرون گفت: در سال گذشته نزدیک به 2 هزار و 176 مأموریت اورژانسی از سوی مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان تیران و کرون انجام شد.

بیش از 2 هزار مأموریت اورژانسی در تیران و کرون انجام شد

حسین دادخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی این شهرستان در سال گذشته به 2 هزار و 176 مأموریت شامل یک هزار و 284 مأموریت غیر تصادفی و 892 مأموریت تصادفی اعزام شدند.

وی بیان داشت: در سال گذشته یک هزار و 284 مأموریت غیر تصادفی را انجام داد که بیماری‌های قلبی و تنفسی بیشترین آمار این مأموریت‌ها را به خود اختصاص دادند.

مسئول امور پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان تیران و کرون تصریح کرد: در سال گذشته، 13 حادثه‌ ویژه در شهرستان تیران و کرون به وقوع پیوست که مسمومیت گروهی با گاز منتشر شده از زغال، تصادفات و واژگونی خودروهای سواری با سه نفر فوتی و واژگونی دو دستگاه خودروی مینی‌بوس از این حوادث بوده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی اتاق فرمان شهرستان در ابتدای مرداد سال 90، تأکید کرد: تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی این شهرستان در سال گذشته موفق شدند فردی را که بر اثر مسمومیت با دارو دچار ایست قلبی تنفسی شده بود احیاء کرده و به زندگی دوباره بازگردانند.

دادخواه با بیان اینکه تصادفات این شهرستان در سال گذشته جان 31 نفر را در صحنه‌ حادثه گرفت، اضافه کرد: واحد آموزش مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان تیران و کرون در سال 90 دوره‌های آموزشی طرح بها را برای 234 نفر از گروه‌های هدف شامل بسیجیان، کارمندان دولت، دبیران آموزش و پرورش و دانش‌آموزان برگزار و آنها را با مهارت‌های احیای قلبی ریوی آشنا کرد.

مسئول امور پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان تیران و کرون افزود: شرکت در مانور اسکان اضطراری شهرستان اردستان و نیز شرکت در دو مانور زلزله و پدافند غیرعامل در مدارس سطح شهرستان از جمله فعالیت‌های مرکز فوریت‌های پزشکی تیران و کرون در سال 90 بوده است.

وی با بیان اینکه جمعیت شهرستان تیران و کرون بالغ بر 68 هزار نفر است، اظهار داشت: مرکز فوریت‌های پزشکی این شهرستان با برخورداری از دو پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی شهری و جاده‌ای و 15 نفر پرسنل فوریت‌های پزشکی در حال ارائه‌ خدمات به امدادخواهان حوادث و بیماران اورژانسی است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول