اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مجری طرح برق روستایی

روستاهای بالای 10 خانوار کرمان برق‌دار شدند

خبرگزاری فارس: با حضور مجری طرح برق روستایی جشن برق‌رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار شمال استان کرمان برگزار شد.

روستاهای بالای 10 خانوار کرمان برق‌دار شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، پیش از ظهر امروز با حضور مجری طرح برق روستایی جشن برق‌رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار شمال استان کرمان برگزار شد.

‌ولی‌الدین مصلحتی شربیانی مشاور مدیرعامل شرکت توانیر و مجری طرح برق روستایی در آیین افتتاح پروژه برق‌رسانی در روستای زهرود ماهان اظهار داشت: با توجه به اهمیت انرژی‌های نو، روستاهایی که راه دسترسی به آنها با مشکل مواجه است از این طریق برق‌رسانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در استان کرمان 22 خانوار روستایی برق خود را از طریق انرژی‌های نو تأمین می‌کنند، افزود: روستای آب درجان شهرستان راور با 15 خانوار و روستاهای ده‌محمدباقر، جوزوئیه، زنگوئیه بالا و پایین با جمعیت هفت خانوار با اعتباری بالغ بر 230 میلیون تومان برق‌رسانی می‌شوند.

مصلحتی شربیانی عنوان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب در استان کرمان و آفتابی بودن اکثر روزها، می‌توان از انرژی‌های نو برای تأمین برق استفاده کرد.

وی ابراز داشت: از سه ماه قبل برنامه‌ریزی‌ها برای این کار آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد و در حال حاضر نمی‌توان میزان اعتبار آن را به طور دقیق اعلام کرد.

مصلحتی شربیانی خاطرنشان کرد: 130 روستای کشور در برنامه‌ریزی‌های شرکت توانیر برای برق‌رسانی از طریق انرژی‌های نو هستند.

وی تصریح کرد: طی سال جاری پنج روستا در استان کرمان در نظر گرفته شده تا از این طریق برق‌دار شوند.

مشاور مدیرعامل شرکت توانیر و مجری طرح برق روستایی ابراز داشت: اجرای این طرح در روستاها بسته به موقعیت جغرافیایی، دسترسی و فاصله تا شبکه دارد و در صورت تأمین اعتبار طی دو ماه می‌توان برق‌رسانی را انجام داد.

وی با بیان اینکه استان کرمان رتبه اول کشور را در برق رسانی روستایی دارد، گفت: سعی ما بر این است که روستاهای زیر 10 خانوار استان کرمان را که در شرایط مناسب هستند در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول