اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد:

بهره‌برداری از 48 پروژه برق‌رسانی در یزد/ اعلام بدهی مشترکان یزدی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد از بهره‌برداری 48 پروژه برق‌رسانی همزمان با ایام‌الله دهه فجر در یزد خبر داد.

بهره‌برداری از 48 پروژه برق‌رسانی در یزد/ اعلام بدهی مشترکان یزدی

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسن صباغ‌زادگان عصر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر پروژه‌های برق‌رسانی در این استان مورد بهره‌برداری خواهد گرفت که امسال 48 پروژه در بخش‌های مختلف بهره‌برداری می‌شود.

وی اعتبار اختصاص یافته به این طرح‌ها را بالغ بر 38 هزار و 93 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این پروژه‌ها در زمینه‌های برق‌رسانی، توسعه و احداث، اصلاح و بهسازی و روشنایی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

صباغ‌زادگان اعلام کرد: در حوزه برق‌رسانی، چهار پروژه برق‌رسانی به روستاها و پنج پروژه برق‌رسانی به مسکن مهر با اعتباری بالغ بر 18هزار و 702 میلیون ریال افتتاح می‌شود.

وی اجرای 13 پروژه شهری و هشت پروژه روستایی با اعتباری بالغ بر 12هزار و 60 میلیون ریال در بخش توسعه و احداث همچنین اجرای 10 پروژه شهری و دو پروژه روستایی با اعتباری بالغ بر 6هزار و 23 میلیون ریال را نیز از پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر برشمرد.

صباغ‌زادگان با بیان اینکه روستاها در پروژه‌های برق‌رسانی مدنظر قرار گرفته‌اند، عنوان کرد: سه روستا در بخش خرانق اردکان و روستای کالمند در بخش بهادران مهریز دهه فجر امسال با یک میلیارد و 130 میلیون تومان اعتبار برق‌رسانی می‌شوند.

وی همچنین از برق‌رسانی به پروژه‌های مسکن مهر در فاز اول ابرکوه، مسکن مهر بهاباد، فاز اول مسکن مهر بافق، مسکن مهر شهرک بهشتی در فاز یک و مسکن مهر شهرک علی زارع با اعتباری بالغ بر 7هزار و 396 میلیون تومان در این ایام خبر داد.

صباغ‌زادگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شاخص‌های توزیع سال‌های 57 و 90 عنوان کرد: متوسط طول شبکه فشار متوسط به ازای هر مشترک در سال 57 8.2 متر و تا پایان دی‌ماه سال جاری 19.7 متر بوده است که این میزان با رشد 140 درصدی مواجه است.

وی همچنین به مقایسه متوسط طول شبکه فشار ضعیف به ازای هر مشترک و متوسط تعداد ترانسفورماتورهای توزیع به ازای هر مشترک پرداخت و افزود: در هر یک از این بخش‌ها به ترتیب با شاخص رشد 34 درصدی و 229 درصدی در استان یزد مواجه هستیم.

صباغ‌زادگان همچنین پیک بار استان یزد در سال 57 را حدود 45 مگاوات و پیک بار در دی‌ماه سال 90 را حدود 853 مگاوات اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعداد مشترکان برق استان یزد خاطرنشان کرد: مشترکان خانگی بالغ بر 421 هزار، مشترکان عمومی بالغ بر 13هزار و 800 مشترک، مشترکان کشاورزی بالغ بر 7هزار، صنعتی 7هزار و 700 و مشترکان تجاری بالغ بر 66 هزار مشترک هستند.

صباغ‌زادگان مجموع مشترکان برق استان یزد را 517 هزار و 62 مشترک تا پایان دی‌ماه سال جاری اعلام کرد.

وی مشترکان خانگی را مصرف‌کننده 22.8 درصد کل مصرف انرژی برق استان دانست و افزود: مشترکان عمومی 5.7 درصد، مشترکان کشاورزی 19.5 درصد، مشترکان صنعتی 47 درصد و مشترکان تجاری 5.1 درصد مصرف‌کنندگان انرژی برق در استان یزد هستند.

صباغ‌زادگان همچنین با اشاره به میزان بدهی مردم استان یزد به شرکت برق منطقه‌ای عنوان کرد: در سال جاری 90 درصد مردم قبوض برق خود را پرداخت کرده‌اند و 10 درصد باقی‌مانده 30 میلیارد تومان به شرکت برق بدهکارند یا افرادی هستند که بدهی معوقه دارند.

وی با اشاره به رقم قبوض مشترکان برق استان یزد اظهار داشت: 50 درصد مشترکان قبوض کمتر از 10هزار تومان، 76 درصد مشترکان زیر 20هزار تومان، سه درصد بین 30 تا 40هزار تومان و یک دهم درصد قبوض بیش از 80 هزار تومان دارند.

صباغ‌زادگان همچنین عنوان کرد: در حال حاضر 57 درصد قبوض برق استان یزد به صورت الکترونیکی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول