اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت آمل خبر داد

شیوع شبه اپیدمی اسهال و تهوع/ مراجعه روزانه 2 هزار نفر به مراکز درمانی آمل

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل از شیوع شبه اپیدمی اسهال و تهوع در این شهرستان خبر داد.

شیوع شبه اپیدمی اسهال و تهوع/ مراجعه روزانه 2 هزار نفر به مراکز درمانی آمل

حمزه قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه وجود اجتماعات و ارتباطات در ایام تعطیلات نوروزی موجب انتقال نوعی ویروس در ایام نوروز شده، اظهار داشت: روبوسی و حضور در اماکن عمومی سرعت انتقال این ویروس را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه اسهال و استفراغ معمولاً از این ویروس نشأت گرفته، افزود: این ویروس در ایام نوروز شایع شده است.

قاسمی با تاکید بر اینکه این بیماری در افراد با مقاومت بدنی کمتر بیشتر و شدیدتر دیده می‌شود، تصریح کرد: این بیماری معمولاً بدون تب گزارش شده و ابتدا با استفراغ شروع شده و بعد اسهال را به دنبال دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه این بیماری دو سه روز پس از بروز با افزایش مصرف حجمی از مایعات کاهش می‌یابد، اضافه کرد: این بیماری نیازی به درمان‌های قوی‌تر نداشته و بیشتر بیماران به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل در پاسخ به این سئوال که این بیماری در نوروز امسال شدیدتر و همه‌گیرتر بوده، بیان داشت: در هر دوره‌ای یک بیماری اپیدمی دارد، اما این بیماری شبه ‌اپیدمی است.

وی ادامه داد: ویروس‌هایی که در اجتماعات انتقال پیدا می‌کنند متفاوت هستند و در هر دوره‌ای بخشی از بدن را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند.

قاسمی با تاکید بر اینکه به دلیل ویروسی بودن این بیماری دوره کومن کوتاهی دارد و شاید با اتمام تعطیلات به پایان برسد، گفت: منبع این بیماری مشخص نیست و معلوم نیست از کدام استان به مازندران آورده شده است.

این مسئول با اعلام اینکه روزانه حدود 2 هزار نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آمل مراجعه می‌کنند، متذکر شد: دو بیمارستان امام علی(ع) و امام رضا(ع) در شفیت‌های صبح و عصر هر کدام 200 بیمار و در شب به مرز 500 نفر بیمار پذیرش می‌کنند.

قاسمی با اشاره به وجود 10 درمانگاه در شهر آمل اذعان داشت: بخشی از مراجعه‌ها نیز به این مراکز است که در مجموع حدود 2 هزار نفر در روز به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

وی شستن مرتب دست‌ها و عدم روبوسی و حضور در اجتماعات را در کاهش ابتلا به این بیماری موثر ارزیابی کرد.

انتهای‌ پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول