اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

موارد مشکوک و بیماری ناشناخته‌ای در مازندران وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هیچگونه موارد مشکوک و بیماری ناشناخته‌ای در استان مازندران وجود ندارد.

موارد مشکوک و بیماری ناشناخته‌ای در مازندران وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، فرهنگ بابامحمودی با اشاره به اینکه در بعضی از مراجعان به اورژانس بیمارستان‌های سطح اورژانس مازندران مواردی از بیماری‌های اسهالی مشاهده شده است، اظهار داشت: تعداد افراد مبتلا به این بیماری نسبت به قبل از تعطیلات نوروزی افزایش داشته است که علایم بالینی مثل دل پیچه، اسهال و گاهی تب، درد شکم، تهوع و استفراغ دارد که ناشی از نوعی مسمومیت مواد غذایی و یا آلودگی سبزی به ویژه کاهو است.

وی تصریح کرد: همچنین این مسمومیت نیز می‌تواند بر اثر عدم دقت در شستشوی کاهو و استفاده از غذاهای مانده ایجاد شود که به‌خاطر بی‌توجهی در نگهداری صحیح آن است.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: این بیماری هیچگونه خطر جانی را به همراه نداشته و بیماران این چنینی به‌صورت سرپایی و کوتاه مدت مداوا می‌شوند.

وی به مردم و به ویژه مسافران توصیه کرد تا در شستشوی سبزیجات با مواد کلرینه دقت کافی داشته باشند و دست‌های خود را همیشه با آب و صابون بشویند.

بابامحمودی با تاکید بر دقت در استفاده از آب آشامیدنی سالم به ویژه برای کودکان گفت: کودکان از آب باطری سالم استفاده کنند.

مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران دقت در مصرف غذاهای مانده را خواستار شد و گفت: از خوردن غذاهایی که خارج از یخچال و فریزر مانده است خودداری کنند.

بابامحمودی شستن کاهو به‌دلیل وجود چین و چروک روی آن را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: حتما در زمان شستن کاهو دقت کافی داشته باشند تا به‌صورت بهداشتی ضدعفونی شود.

وی از افرادی که علایمی مثل تهوع، استفراغ و اسهال مشاهده کردند خواست تا به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی شبانه‌روزی و اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کنند. 

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: به همراه داشتن بسته‌های سرم خوراکی (ORS) و آماده کردن آن برای درمان اسهال مهم‌ترین اقدام خواهد بود 

وی تاکید کرد: اینگونه بیماری‌ها در اغلب اوقات به ویژه در زمان کثرت رفت و آمد و مسافرت‌ها یک مسئله غیرعادی محسوب نمی‌شود و هیچگونه موارد مشکوک و بیماری ناشناخته‌ای در استان وجود ندارد.

انتهای پیام/س30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول