اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز هشدار داد

شیوع بیماری سالک در ایام نوروز

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز نسبت به شیوع بیماری سالک در ایام نوروز هشدار داد و توصیه کرد: مسافران نوروزی حتما از چادر مسافرتی استفاده کنند.

شیوع بیماری سالک در ایام نوروز

عبدالعزیز فقهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به فرارسیدن فصل بهار و گرم شدن هوا نسبت به شیوع بیماری سالک هشدار داد.

وی توصیه کرد: با توجه به ازدیاد پشه‌ها با گرم شدن هوا، شهروندان به ویژه مسافران نوروزی که از چادرهای مسافرتی استفاده می‌کنند از پشه بند استفاده کنند تا دچار مشکل نشوند.

عضو ستاد استقبال از مهمانان نوروزی از مسئولان شهرداری اهواز درخواست کرد که برای آگاه‌سازی مردم نسبت به نیش حشرات از پلاکاردها و ابزارهای اطلاع رسانی استفاده کنند.

وی همچنین توجه به بهداشت آب آشامیدنی را به ویژه در مناطق حاشیه شهر اهواز خواستار شد و افزود: آب لوله کشی در حال حاضر سالم است اما به دلیل شلوغی زیاد در زمان تعطیلات و خطر انتقال بیماری‌ها نسبت به سلامت آب شرب و مواد غذایی باید دقت بیشتری شود.

فقهی اظهار داشت: برخی افراد به ویژه مسافران از آبی برای شرب استفاده می‌کنند که چند روز در ظرف‌هایی نگهداری شده است؛ در حالی که با گذشت چند روز کلر آب کاهش می یابد و ممکن است بیماری‌زا باشد.

به گفته وی، فشار آب لوله‌کشی و مصرف آن در حاشیه شهر اهواز کمتر از سایر مناطق و به تبع آن ماندگاری آب در لوله‌ها بیشتر است به همین دلیل در استفاده از آب این مناطق نیز باید دقت شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول