اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

"امیرعلی" و " فاطمه" بیشترین نام کودکان خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: امیرعلی و فاطمه در صدر اسامی منتخب خانواده‌های استان در نام‌گذاری نوزادان در سال گذشته قرار گرفتند.

"امیرعلی" و " فاطمه" بیشترین نام کودکان خراسان شمالی

جعفر گلزاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: بر اساس آخرین آمارهای اداره کل ثبت احوال خراسان شمالی دو اسم "امیرعلی" و " فاطمه " از بیشترین فراوانی در میان انتخاب‌های شهروندان استان در نام‌گذاری نوزادان برخوردار بوده است.

وی اضافه کرد: امیرعلی با فراوانی 487 و فاطمه با فراوانی 803 در صدر انتخاب خانواده‌های استان در سال گذشته قرار گرفتند.

گلزاری تصریح کرد: بر اساس این آمار، بعد از اسامی "امیرعلی" و "فاطمه " نام‌های امیرحسین، ابوالفضل، محمد، مهدی، امیرمحمد، علی، محمدمهدی، حسین، رضا در میان پسران و زهرا، ستایش، نازنین زهرا، نرگس، آیدا، زینب، مریم، یسنا، یگانه در میان دختران بیشترین طرفدار را داشته است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: مروری بر فراوانی نام‌گذاری نوزادان این استان نشان می‌دهد همواره استفاده از نام‌های با معنا و برگرفته از ارزش‌های اسلامی مورد توجه مردم این خطه بوده و انتشار فراوانی نام‌گذاری اخیر نوزادان خراسان شمالی بیانگر آن است که هیچ واقعه تاریخی، رویکرد فرهنگی یا تحول اجتماعی در طول سال‌های گذشته نتوانسته است از میزان رغبت عمومی به این نام‌ها بکاهد.

وی اظهار داشت: بررسی 20 نام با فراوانی بالا در خراسان شمالی حکایت از آن دارد که بخش اعظم این نام‌ها به طور مستقیم در ارتباط با باورهای دینی و مذهبی مردم بوده و از این رو می‌توان نتیجه گرفت که جامعه ما، جامعه‌ای عمیقاً مذهبی است.

گلزاری با اشاره به اینکه نخستین نوزاد استان خراسان شمالی در ساعت 9:25 دقیقه روز نخست سال جدید متولد شد، گفت: این نوزاد امیرحسین ریحانی بود که به عنوان نخستین نوزاد سال شناخته شد.

وی تصریح کرد: امیرحسین نخستین نوزاد سال جدید در بیمارستان بنت‌الهدای بجنورد متولد شد.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول