اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خبر داد

آغاز گرده‌افشانی 1.3 میلیون نخل در آبپخش

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی آبپخش از آغاز گرده‌افشانی 1.3 میلیون نخل در آبپخش خبر داد.

آغاز گرده‌افشانی 1.3 میلیون نخل در آبپخش

 محمداسماعیل شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: کشاورزی مهم‌ترین شغل در بخش آبپخش است و بیشتر جمعیت این بخش را کشاورزان و نخلداران تشکیل می‌دهند.

وی افزود: تمهیدات لازم برای بهبود وضعیت باغداران این منطقه اندیشیده شده و هم‌اکنون بسیاری از کشاورزان و باغداران آبپخش از وضعیت تولید محصول و فروش آن ابراز رضایت می‌کنند.

 

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خاطر نشان کرد: آبپخش از مهم‌ترین مراکز کشاورزی استان بوشهر است و به ویژه در تولید خرما و تعداد نخیلات آبپخش جایگاه ممتازی در استان دارد.

 

شفیعی با بیان اینکه آبپخش حدود 20 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد تصریح کرد: بر اساس آمار موجود بیش از 8 هزار هکتار از این اراضی به کشت نخیلات اختصاص یافته و در مجموع بیش از یک‌میلیون و 300 هزار اصله نخل در این منطقه وجود دارد.

 

رئیس اداره جهاد کشاورزی آبپخش خاطر نشان کرد: در آبپخش بیش از 4 هزار نفر مالک نخیلات هستند و در ایام خاصی از سال بیش از 12 هزار نفر در تولید و برداشت خرما اشتغال دارند که امیدوار هستیم برای بهبود معیشت نخلداران و کارگران نخیلات بیشتر تلاش شود.

 

شفیعی تصریح کرد: بهبود کیفیت خرمای تولیدی و بهبود شرایط بسته‌بندی و صادرات این محصول از مهم‌ترین اولویت‌های جهاد کشاورزی آبپخش است که برای این مهم از همه توانمندی استفاده می‌کنیم.

 

وی از آغاز گرده‌افشانی 1.3 میلیون نخل در آبپخش خبر داد و گفت: عملیات گرده‌افشانی یک میلیون و 300 هزار اصله نخل در آبپخش در حال انجام است و انتظار داریم تا اواسط اردیبهشت این امر به اتمام برسد.

 

شفیعی افزود: در سال تولید ملی باید از تولیدکنندگان بخش کشاورزی حمایت کنیم تا شاهد شکوفایی و رشد بیش از پیش کشاورزی باشیم.

 

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول