اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارس‌آباد:

مناطق مرزی در صیانت از فرهنگ اسلامی اعتبار بیشتری نیاز دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارس‌آباد گفت: مناطق مرزی و محروم در توسعه و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی به عنوان پادزهر نقشه‌های شوم دشمن به اعتبارات بیشتری نیاز دارد.

مناطق مرزی در صیانت از فرهنگ اسلامی اعتبار بیشتری نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حسن باقری عصر امروز در جلسه ستاد برنامه‌ریزی تبلیغات اسلامی شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: با توجه به این‌که کشورمان به ویژه در مناطق مرزی از سوی نظام‌های بیگانه و دشمنان قسم خورده مورد تهدید و هجمه سنگین است با هدف از بین بردن این فشارهای سنگین ضرورت دارد بخشی از اعتبارات به صورت ویژه و فوق‌العاده به مناطق مرزی و محروم تخصیص پیدا کند.

وی پارس‌آباد را از جمله مناطق محروم و دارای شرایط مرزی بودن توصیف کرد و افزود: به رغم محدودیت‌های اعتباری و برنامه‌ریزی‌های مختلف در انجام و برگزاری فعالیت‌های فرهنگی، معنوی و مذهبی ضرورت دارد نگاه خاص به نیازهای معنوی جوانان بکنیم و با محوریت مسجد آنها را برطرف کنیم.

باقری بیشترین رغبت و علاقمندی جوانان را به حضور در مساجد با هدف آشنایی با مبانی اسلامی و معرفتی یادآور شد و تصریح کرد: در این زمینه طرح توسعه فعالیت‌های فرهنگی در مناطق روستایی و مرزی اجرایی می‌شود تا در کنار پاسخگویی به مطالبه جوانان یک نزدیکی و انس واقعی را بین روحانیان، مساجد و جوانان شاهد باشیم.

این مسئول اضافه کرد: این طرح در قالب حمایت مالی به میزان 20 میلیون تومان و با سیاست‌گذاری درست و تشکیل پایگاه‌های فرهنگی در مساجد، جذب جوانان به فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و قرآنی اجرا می‌شود.

وی نقش روحانیان را اعم از مستقر و طرح هجرت در عملیاتی کردن این طرح مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: در این باب باید آگاه‌سازی‌ها منطقی و براساس گفتمان دینی و اسلامی باشد تا ضربه‌ای به پایه‌های اعتقادی جوانان و نسل آینده وارد نشود.

*حضرت زهرا (س) مدار معرفت بانوان است

به گزارش فارس، رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارس‌آباد در نشست بانوان عضو انجمن منتظران پارس‌آباد گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) مدار اصلی در معرفت‌افزایی و بینش واقعی برای زنان جامعه است که با الهام از این بزرگ بانوی اسلام می‌توان حقایق دین و معرفت به آن را درست و دقیق دریافت.

باقری با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت دهه اول شهادت بی‌بی دو عالم افزود: اخلاق، کرامت و مقابله با نفسانیت بزرگ‌ترین معیار در شناخت واقعی حضرت زهرا (س) است که زنان جامعه اسلامی ما باید مجهز به چنین آموزه‌ها و پیام‌های واقعی شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: بانوی فداکار اسلام در نهایت حرمت و حفظ کرامت اسلامی و دینی سعی کرد بهترین آموزه‌ها را به نسل‌های بعد از خود در صیانت از اسلام و حقایق آن منتقل کند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول