اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان مرکزی صورت گرفت

امدادرسانی هلال احمر به 824 نفر از حادثه‌دیدگان در ایام نوروز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از امدادرسانی به 824 نفر از حادثه‌دیدگان حوادث جاده‌ای در ایام نوروز توسط امدادگران این جمعیت خبر داد.

امدادرسانی هلال احمر به 824 نفر از حادثه‌دیدگان در ایام نوروز

مرتضی سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در ایام نوروز امسال 149 فقره حادثه در استان به وقوع پیوست که 819 نفر از حادثه‌دیدگان این حوادث توسط گروه‌های امداد و نجات هلال احمر استان نجات یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی تصریح کرد: تعداد مصدومان این حوادث 611 نفر و تعداد افراد اسکان یافته 132 نفر بوده است.

وی با بیان اینکه طرح ملی امداد و نجات از 24 اسفند سال گذشته همزمان با سراسر کشور به منظور امدادرسانی به حوادث جاده‌ای در استان به اجرا درآمد گفت: مجموع کل تیم‌‌های عملیاتی اعزام شده 193 تیم، مجموع آمبولانس‌های اعزامی 109 دستگاه، عملیات رهاسازی انجام شده 15 مورد و تعداد گروه‌های عملیاتی 705 نفر بوده است.

سلیمی میانگین زمان اطلاع‌رسانی حوادث جاده‌ای از زمان وقوع حادثه تا اطلاع به هلال احمر را چهار دقیقه و 41 ثانیه اعلام کرد و ادامه داد: میانگین زمان حضور در صحنه حوادث جاده‌ای از اطلاع به جمعیت تا حضور در صحنه پنج دقیقه و 13 ثانیه و میانگین مدت زمان عملیات در حوادث از آغاز تا پایان عملیات یک ساعت و 3 دقیقه و 23 ثانیه بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح راهنمایی مسافران نوروزی بیان داشت: در راستای اجرای این طرح 24 پست راهنمایی و سه خیمه نماز برپا شد که در مجموع 139 هزار و 85 نفر به این پایگاه‌ها مراجعه کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی توزیع 140 هزار و 707 بسته بروشور، مجله و روزنامه، مراجعه، ارائه 484 مورد خدمات آموزشی، 206 مورد خدمات امدادی، 160 مورد اسکان و ... را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای اجرای این طرح عنوان کرد.

سلیمی تعداد اعضای به کار گرفته شده در این پایگاه‌ها را 950 نفر عنوان کرد و از اقامه نماز 2 هزار و 602 مسافر در خیمه‌های نماز این استان خبر داد.

به گفته وی طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت اعضاء در ایام تعطیلات نوروز و ترویج فرهنگ نوع دوستی و مهرورزی در بین آنان و با رویکرد پیشگیری از حوادث و سوانح جاده‌ای و نیز کمک به سفری با آسایش و آرامش مسافران به اجرا درآمده است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول