اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 90 صورت گرفت

وقوع 34 حادثه‌ ویژه‌ اورژانسی در اردستان

خبرگزاری فارس: مسئول امور پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی اردستان گفت: سال گذشته در این شهرستان 34 حادثه‌ ویژه‌ اورژانسی رخ داد که 30 مورد مربوط به تصادفات جاده‌ای، دو مورد حمله‌ مسلحانه و دو مسمومیت با گاز CO بوده است.

وقوع 34 حادثه‌ ویژه‌ اورژانسی در اردستان

ولی‌الله سلامی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان اردستان سال گذشته یک هزار و 953 مأموریت اورژانس پیش‌بیمارستانی را انجام داده، اظهار داشت: از این تعداد 755 مورد تصادفی و یک هزار و 180 مورد غیر تصادفی بوده است.

وی افزود: از مجموع حوادث تصادفی تعداد مأموریت‌های شهری و جاده‌ای به ترتیب 307 و 423 مورد و در حوادث غیر تصادفی نیز به ترتیب 938 و 55 مورد بوده است.

مسئول امور پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان اردستان تصریح کرد: از 755 مأموریت تصادفی تعداد موارد منجر به بستری، درمان سرپایی، لغو مأموریت و فوتی به ترتیب 614، 59، 31 و 21 نفر بوده‌اند.

این مسئول یادآور شد: در حوادث غیر تصادفی نیز تعداد موارد منجر به بستری، درمان سرپایی، لغو مأموریت و فوتی به ترتیب 760، 45، 35 و 53 نفر بودند.

سلامی‌زاده بیان داشت: شهرستان اردستان در سال گذشته 34 حادثه‌ ویژه‌ اورژانسی را شاهد بود که 30 مورد از آن مربوط به تصادفات جاده‌ای، دو مورد حمله‌ مسلحانه و دو مسمومیت با گاز CO بوده است.

وی با بیان اینکه تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان اردستان توانستند در سال 90، پنج احیای موفق را به نام خود ثبت کنند، گفت: از تعداد یک هزار و 180 مأموریت غیر تصادفی انجام شده در سال گذشته، بیماری‌های داخلی، قلب و عروق، تنفسی، اعصاب و روان و سکته‌ مغزی به ترتیب 23، 16، 16، 13 و 9 درصد موارد اورژانسی را به خود اختصاص دادند.

مسئول امور پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان اردستان افزود: واحد آموزش مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان اردستان در سال گذشته 5 هزار و 844 نفر ساعت آموزش طرح بها (بسیج همگانی احیاء) را برای 35 نفر از نیروهای امدادی، 69 متقاضی اخذ گواهی‌نامه رانندگی، 34 کارگر، 75 ورزشکار، 82 نیروی بسیجی، یک هزار و 111 دانش‌آموز و 55 بهورز برگزار کرد.

وی شرکت در مانور طرح اسکان اضطراری 3 هزار نفری شهرستان اردستان را از جمله فعالیت‌های سال گذشته‌ مرکز فوریت‌های پزشکی این شهرستان عنوان کرد و اذعان داشت: مرکز فوریت‌های پزشکی اردستان با برخورداری از پنج پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی، 37 پرسنل، 5 آمبولانس مجهز به موبایل ICU و یک اتاق فرمان در حال ارائه‌ خدمات به امدادخواهان است.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول