اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد شادگان خبر داد

کمک 413 میلیون ریالی شادگانی‌ها در جشن نیکوکاری

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد شادگان از کمک 413 میلیون ریالی مردم این منطقه به کمیته امداد در جشن نیکوکاری سال جاری خبر داد.

کمک 413 میلیون ریالی شادگانی‌ها در جشن نیکوکاری

عبدالرضا هنرمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان با اشاره به اینکه در جشن نیکوکاری سال جاری 22 پایگاه در سطح شهر، کار جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی همشهریان شادگانی را بر عهده داشته، اظهار داشت: مردم خیر  و نوع‌دوست شهرستان شادگان ضمن استقبال گسترده از پایگاه‌های نیکوکاری مستقر در سطح شهر، مبلغ 413 میلیون ریال را به‌صورت نقدی و غیرنقدی به این کمیته تقدیم کردند.

وی با اشاره به  اینکه این رقم نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته، از توزیع 6 هزار پاکت در بین مدارس شهرستان شادگان توسط کمیته امداد خبر داد و افزود: این پاکت‌ها بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت مدارس ابتدایی تا دبیرستان مناطق مختلف شهرستان شادگان توزیع شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شادگان در ادامه به طرح پالایش اعضای زیرپوشش کمیته امداد شادگان اشاره کرد و گفت: در این طرح بعد از شناسایی افراد مستحق توانسته‌ایم آمار اعضای زیرپوشش را تا حدودی کاهش دهیم.

این مسئول پذیرش اعضاء بدون مستمری و بهره‌مند از چند خدمت مختلف، اعطای وام اشتغال، مسکن و خدمات فرهنگی به دانش‌آموزان و دانشجویان را از دیگر کارهای انجام شده توسط کمیته امداد اعلام کرد و ادامه داد: سال 1390، سال موفقی برای کمیته امدادی‌های این منطقه بود.

هنرمند همچنین از توزیع سبد کالا به تعداد 100 خانوار بین مددجویان زیرپوشش کمیته امداد هر کدام به مبلغ 500 هزار ریال عید نوروز  و حلول سال جدید خبر داد.

وی با ارائه آماری از آخرین وضعیت افراد تحت پوشش این کمیته گفت: بیش از 14 هزار و 783 نفر در قالب 5 هزار و  587 خانوار علاوه بر دریافت مستمری از خدمات مختلف فرهنگی، درمانی، مشاوره‌ای وعمرانی این کمیته بهره‌مند هستند.

به گفته رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شادگان، مرکز مشاوره کمیته امداد مستقر در این کمیته در بخش‌های مختلف تحصیلی،ازدواج و... خدمات مشاوره‌ای به افراد زیرپوشش خود ارائه می‌دهد.

این مسئول برگزاری دوره‌‌های مختلف آموزشی، فنی و حرفه‌ای، سرکشی از افراد مستحق، اعطای خوابگاه به 60 دختر دانش‌آموزان روستایی در شهر  و پشتیبانی کامل از آنها را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در سال 90 عنوان کرد.

هنرمند از اعطای تسهیلات اشتغالزایی به سرپرستان خانوارها در سال جدید خبر داد.

وی با اعلام اینکه سقف این تسهیلات تا 100 میلیون ریال خواهد بود گفت: اشخاص زیرپوشش و دارای پروانه کسب از این تسهیلات اشتغالزایی بهره‌مند خواهند شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شادگان در پایان اذعان داشت: کمیته امداد شادگان امسال رتبه نخست اعطای وام مقاوم‌سازی مسکن روستائیان را در بین کمیته های امداد استان خوزستان از آن خود کرد.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول