اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

ایران به عنوان الگویی جهانی انقلابی بزرگ در سطح جهان ایجاد می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: ایران به عنوان الگویی جهان نه تنها سبب تحول در کشورهای منطقه شده، بلکه در آینده نزدیک سبب انقلابی بزرگ در سطح جهان می‌شود.

ایران به عنوان الگویی جهانی انقلابی بزرگ در سطح جهان ایجاد می‌کند

حبیب‌رضا ارزانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: گر چه پس از ظهور اسلام در یک هزار و 400 سال پیش شاهد ظهور برخی حکومت‌های اسلامی در منطقه بودیم، اما در طی این مدت حکومتی همانند جمهوری اسلامی که با تکیه بر حضور حداکثری مردم و با شعار مبانی اسلامی و آموزه‌های دینی تشکیل شود بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: اغلب حکومت‌هایی که وجود داشته به صورت پادشاهی بوده که برخی در کنار آن حکومتی به ظاهر اسلامی نیز دارند، اما در واقع هرگز ضوابط و قوانین اسلام را در حکومت‌های خود اجرا نکرده‌اند و بیشتر منافع خود را در نظر داشته‌اند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه رهبری خردمندانه امام خمینی(ره) و حضور حداکثری مردم دو عامل اصلی تشکیل جمهوری اسلامی بود، تصریح کرد: مهم‌ترین نکته درباره روز جمهوری اسلامی این است که این رفراندوم تنها 50 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد و اهتمام امام خمینی(ره) در نظرخواهی از مردم قوی بود، به گونه‌ای که به چندین نفر از دست‌اندرکاران انقلاب سفارش ویژه کردند که این رفراندوم هر چه سریع‌تر انجام شود.

وی ادامه داد: امام(ره) معتقد بودند برای شروع حکومت اسلامی به طور حتم تأیید مردم لازم است و مردم شریف ایران نیز با حضوری بی‌سابقه و رأی بی‌نظیر خود بر حکومت اسلامی مهر تأیید زدند.

ارزانی با اشاره به اینکه دشمنان نظام هرگز تصور نمی‌کردند که این نظام پابرجا بماند و به همین دلیل تمام قوای خود را برای حذف نظام به کار بستند، تأکید کرد: در تمام این سال‌ها با وجود بحران‌ها، مشکلات تحریم‌ها و تهدیدها جمهوری اسلامی ایران به دلیل صبغه ‌الهی، هدایت هوشمندانه و با درایت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب راه خود را استوارانه ادامه داد و تهدیدهای دشمن نتوانست آن را از راه صحیح منحرف کند.

وی اضافه کرد: در آن زمان هر کدام از کشورهای منطقه که اکنون در آنها تحول رخ داده با مشکلاتی رو به ‌رو بودند، اما هیچ‌کدام الگویی برای برون‌رفت از مشکلات نداشتند و پیروزی انقلاب نیز برای آنها غیرقابل تصور بود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ادامه بیان داشت: پیروزی انقلاب اسلامی و گذشت چهار دهه سرشار از موفقیت سبب شده فضا و الگوی مناسبی برای کشورهای منطقه به وجود آید و حتی اگر انقلاب‌های آنها را الگوبرداری از ایران ندانیم، اما به طور مسلم رأی قاطعانه مردم و دوام جمهوری اسلامی در بیداری‌های اسلامی منطقه تأثیرگذار بوده و نشان می‌دهد حرکتی که مردم ایران آغاز کردند، بسیار ارزشمند است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی با توجه به ارکان اصلی خود مانند ولایت‌فقیه که مدل ناب شیعی است الگویی کامل برای جهانیان است.

وی ادامه داد: این انقلاب حامل این پیام است که اگر مسلمانان و دیگر مردم جهان نیز بخواهند با الگوبرداری از آن وارد صحنه شوند با ایمان، برادری و سلامت نفس و امید به تأیید الهی به طور حتم موفق می‌شوند و این‌گونه شاهد انقلابی بزرگ در سطح جهان هستیم.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول