اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ارومیه:

آگاهی ملت‌ها مهمترین رکن بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ارومیه گفت: آگاهی ملت‌ها مهمترین رکن بیداری اسلامی در منطقه است.

آگاهی ملت‌ها مهمترین رکن بیداری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سید محمد فخری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه اظهار داشت: بیداری اسلامی در کشورهای منطقه یکی از موضوعات مهمی است که استکبار را دچار نگرانی و ترس کرده است چرا که با بیداری مردم بسیاری از منافع استکبار به خطر می‌افتد.

وی افزود: این آگاهی در کشورهای مختلف سبب برچیده شدن نظام‌های دیکتاتوری از جمله لیبی، مصر و تونس شده تا براساس خواسته ملت‌ها حکومتی اسلامی و برخاسته از مردم در آنها تشکیل شود.

فخری در ادامه وقایع مهم سال را مورد اشاره قرار داد و گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن و پایبندی به آرمان‌های امام و رهبری و برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از وقایع مهم سال 90 بود که مردم در انتخابات با مشارکت حداکثری خود حماسه آفریدند و نشان دادند به نظام اسلامی پایبند هستند.

وی با بیان اینکه امسال سال مبارزه ملت‌های مسلمان با دشمنان اسلام بود تصریح کرد: ملت‌های مسلمان و آزاده جهان راه بیداری اسلامی را با قدرت و توان بیشتر طی می‌کنند و در آینده نزدیک زمینه سقوط روز افزون نظام‌های سلطه را فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: با ادامه راه بیداری اسلامی استکبار جهانی بیش از پیش دچار استیصال، درماندگی و ذلت می‌شود و این بیداری و قیام علیه حکومت‌های ظالم در جهان فراگیر شده و شکست و سقوط حکومت‌های استکباری نصیب آنها می‌شود.

فخری آغاز سال نو و عید نوروز را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: عید نوروز از یک سو آداب و رسوم مناسبی برای به جا آوردن صله رحم، خیرات و احسان به نیازمندان و دید و بازدید است و از سوی دیگر باید توجه داشت که این آداب و رسوم ملی تبدیل به اسراف و تبذیر نشود تا همه از برکات معنوی آن بهره‌مند شوند.

خطیب جمعه موقت ارومیه خاطر نشان کرد: بهار، فصل نو شدن طبیعت است از این رو انسان‌ها نیز باید با الهام از طبیعت اخلاق خود را تازه کرده و در درون خود تغییر ایجاد کنند.

انتهای پیام/ی20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول