اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تبریز:

مساجد نقش ممتاز خود در بیداری اسلامی را ایفا کرده‌اند

خبرگزاری فارس: فرماندار تبریز، مساجد را کانون بیداری اسلامی عنوان کرد و گفت: این نقش به خوبی در روند انقلاب‌های منطقه مشاهده می‌شود.

مساجد نقش ممتاز خود در بیداری اسلامی را ایفا کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از کانون‌های مساجد استان آذربایجان‌شرقی، محمود چمنی، بر نقش و اهمیت کانون‌های فرهنگی مساجد در تحولات فرهنگی موثر در جامعه تاکید کرد.

وی با بیان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در فضای مسجدی تشکیل یافته است، اظهار کرد: نقش این کانون‌ها در ارتقای سطح فرهنگی جامعه و افزایش سطح مطالعه جوانان و نوجوانان موثر و کلیدی است.

فرماندار تبریز افزود: در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لزوم برنامه‌ریزی جدی و توجه به ظرفیت‌های موجود در مساجد ضروری است.

وی با اشاره به شعار امسال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یعنی "مسجد کانون بیداری اسلامی" اظهار کرد: مساجد کانون بیداری اسلامی بوده و این نقش به خوبی در روند انقلاب‌های منطقه نیز مشاهده می‌شود.

چمنی از برنامه‌ریزی برای توسعه فرهنگی در مناطق محروم خبر داد و گفت: برای توسعه امر مسجد محوری به خصوص در مناطق محرم و روستایی، فرمانداری و بخشداری تبریز برنامه‌ریزی جدی داشته و توجه به بصیرت افزایی با محوریت مسجد برگزار می‌شود.

فرماندار تبریز بر ایفای نقش جوانان در مسجد تاکید کرد و گفت: حضور جوانان در مساجد و ایفای نقش موثر در احیای کارکردها و نقش واقعی مساجد با حضور جوانان در قالب‌های مختلف از جمله طرح روزانه تلاوت قرآن، تفسیر کوتاه قرآن و طرح اوقات فراغت آسمانی‌ها در کنار سایر برنامه‌های مدوم می‌تواند موثر و مفید باشد.

وی با اشاره به نقش مساجد در رونق بخشیدن به حضور مردمی انتخابات یادآور شد: مساجد در راستای لبیک به فرامین رهبری و بصیرت افزایی در میان مردم موثر بوده‌اند.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول