اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خبر داد

بازدید 42 هزار مسافر نوروزی از اماکن زیارتی خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: معاون بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از بازدید 42 هزار مسافر نوروزی از اماکن زیارتی این استان در نوروز امسال خبر داد.

بازدید 42 هزار مسافر نوروزی از اماکن زیارتی خراسان شمالی

سید حسن معروف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این تعداد مسافر علاوه بر زیارت از اماکن زیارتی خراسان شمالی از برنامه‌های مختلف فرهنگی بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شاخص خراسان شمالی برنامه‌های مختلفی به منظور بهره گیری مسافران و مجاوران پیش بینی شده است، افزود: این طرح که از قبل از سال جدید در بقاع متبرکه استان آغاز شده است، برنامه‌هایی مثل پرسش و پاسخ، نماز جماعت، ارائه مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی و نمایشگاه آرامش بهاری به اجرا در می‌آید.

معروف‌زاده همچنین با اشاره به اعزام 3 اکیپ روحانی قم به شهرستان‌های این استان در اجرای طرح آرامش بهاری گفت: این تعداد روحانی اعزامی از قم با احتساب روحانیون بومی به کار گرفته شده برای آرامش بهاری به 28 نفر می‌رسد.

وی اجرای این طرح را در هشت بقاع متبرکه خراسان شمالی برشمرد و افزود: اجرای این برنامه‌های فرهنگی تا 14 فروردین 91 ادامه خواهد داشت.

معاون بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: طرح آرامش بهاری در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب‏‌های فرهنگی و با توجه به استقبال گسترده مردم از اماکن مقدس در تعطیلات نوروزی به اجرا درآمده است.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای دینی با استفاده از فضای معنوی امامزادگان و ارتقای سطح فکری و فرهنگی مردم، زائران و مسافران با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه از اهداف اجرای این طرح است.

154 بقعه متبرکه در استان خراسان شمالی وجود دارد.

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول