اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

امسال گام‌های بلندی برای دریاچه ارومیه برداشته شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: امسال برای احیای دریاچه ارومیه مسئولان گام‌های بلندی بردارند.

امسال گام‌های بلندی برای دریاچه ارومیه برداشته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر در جمع خبرنگاران در ارومیه ضمن اینکه فرا رسیدن سال نو را برای هم‌وطنان تبریک گفت اظهار داشت: در سال‌های گذشته از نظر تخصیص بودجه برای نجات دریاچه ارومیه بی‌مهری‌هایی شده بود لذا امیدوار هستیم در بودجه 91 بیشتر از گذشته به اهمیت این مسئله تاکید شود و ردیف بودجه مکفی برای این امر اختصاص پیدا کند.

وی تصریح کرد: با وجودی که از نظر اختصاص بودجه برای اجرای طرح‌های مختلف پیرامون این موضوع مشکلاتی وجود داشت ولی در چند سال گذشته دولتمردان با مشارکت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اجرایی کردن طرح‌های فاخر و مهمی را در این راستا آغاز کرده‌‌اند که یکی از مهم‌ترین موارد مذکور امضاء پروتکل احیای دریاچه ارومیه بود که در سال 1387 عملی شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: برای انتقال آب از رودخانه ارس ردیف بودجه پیش‌بینی شده است همچنین مبلغی به میزان 100 میلیارد تومان برای توسعه آبیاری قطره‌ای در طول سه سال تخصیص یافته است که این مبلغ به طور بلاعوض در اختیار کشاورزان مناطق مرزی و دورافتاده قرار خواهد گرفت تا در اثر اجرایی شدن این طرح حدود دو میلیارد مترمکعب آب دریاچه ارومیه افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه برای نجات یافتن دریاچه ارومیه 27 طرح تدوین شده است خاطر نشان کرد: تعدادی از این طرح‌ها به اهتمام مسئولان و دلسوزان محیط زیست در مرحله اجرایی شدن قرار دارد و تعدادی دیگر هم به تدریج با فراهم شدن بسترهای مورد نیاز به مرحله اجرا در خواهد آمد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای  اسلامی اظهار داشت: اجرای طرح بارورسازی ابرها، کنترل آب سدها و وارد کردن آب سدها به دریاچه ارومیه، هدایت آب باران به دریاچه ارومیه از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی مصوب است که اجرای موفق و سریع این موارد همکاری جمعی می‌طلبد لذا مردم باید با کنار گذاشتن احساسات ضمن اینکه فرصت سوءاستفاده را از دشمن سلب می‌کنند برای اجرای این طرح‌ها به متولیان امور یاری برسانند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول