اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی خبر داد

پایش از راه دور پارک ملی دریاچه ارومیه

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: پارک ملی دریاچه ارومیه از طریق پایش از راه دور انجام می‌گیرد.

پایش از راه دور پارک ملی دریاچه ارومیه

حسن عباس‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: پایش پارک ملی دریاچه ارومیه از طریق دوربین انجام می‌گیرد که در این راستا بخش جنوبی جزایر مورد پایش قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به پایش‌های دریاچه ارومیه، تصریح کرد: در این پایش‌ها موردی از تلفات و بیماری حیات وحش گزارش نشده است.

این مسئول با اشاره به صدور پروانه ویژه شکار در استان، اعلام کرد: این پروانه‌ها به دلیل تعدیل جمعیت حیات ‌وحش در جزیره کبودان صادر شده است.

عباس‌نژاد با اشاره به افزایش جمعیت پیر حیات‌ وحش در این جزیره، گفت: جمعیت قوچ حیات وحش جزیره کبودان افزایش یافته بود که امسال 30 پروانه شکار ویژه در این زمینه صادر شده است که تمام این قوچ‌های پیر به فروش رفتند.

وی ادامه داد: سرشماری قوچ و میش ارمنی توسط کارشناسان و محیط‌بانان اداره کل حفاظت محیط زیست و واحدهای تابعه استان در راستای حفظ گونه‌های با ارزش و نادر زیست‌محیطی انجام گرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه این سرشماری در سال‌های متمادی در جزایر کبودان و اشک به ترتیب برای سرشماری گونه‌های قوچ و میش ارمنی و گوزن زرد ایرانی انجام شده، اظهار داشت: تفاوت اساسی سرشماری امسال با سال‌های گذشته در این است که سرشماری در چهار جزیره کبودان، اشک، اسپیر و آرزو دریاچه ارومیه انجام گرفته است.

انتهای پیام/و۲۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول