اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نوروز 91 مشاهده شد

وجود 29 مکان زیارتی و گردشگری در کامیاران

خبرگزاری فارس: شهرستان کامیاران دارای 29 نقطه شناسایی شده زیارتی و گردشگری است.

وجود 29 مکان زیارتی و گردشگری در کامیاران

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج شهرستان کامیاران با دارا بودن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بی‌شمار همچون روستای تاریخی پلنگان بزرگترین مجتمع ماهی‌های سردابی در خاورمیانه، بقعه صحابه پیامبر اکرم(ص) حضرت عکاشه در روستای کاشتر، بهترین و بیشترین سطح زیر کشت توت فرنگی ایران است.

کتیبه تاریخی تنگی‌ور در دره ‌زینانه مربوط به دوره آشوری‌ها، بزرگترین سد شمال‌غرب کشور با طولانی‌ترین تونل انتقال آب در آسیا، دره‌های زیبا و پوشیده از باغات میوه در روستاهای نشور، یمینان، طا، سرریز، سرچی، وجود مرتفع‌ترین کوه استان به نام آوالان با چشم انداز زیبا و آبی گوارا در کامیاران کام یاران قرار گرفته است.

روستای «پالنگان » در 51 کیلومتری شهر کامیاران و ابتدای منطقه اورامان قرار دارد که در 800 متری روستا در دره زیبای «تنگی‌ور» و در محل چشمه‌های پر آب «شیخ خاتون » و «شیخ عمر »، قلعه پالنگان وجود دارد که اکنون بقایای اتاق‌ها، آتشکده‌ها و پل‌های قدیمی آن پا برجاست.

آثار به دست آمده از قلعه مانند یک دروازه سنگی بزرگ و بقایای پل‌های ساخته شده بر روی رودخانه، قدمت آن را به دوره پیش از اسلام می‌رساند.

کوهستان رفیع شاهو با ارتفاع 3 هزار و 390 متر بلندترین نقطه استان محسوب می‌شود و هرساله تعداد زیادی کوهنورد از داخل و خارج استان به این کوه زیبا صعود می‌کنند روستاهای بسیاری در دامنه این کوه بزرگ قرار گرفته‌اند که از جمله آن می‌توان به روستای لون سادات و شاهینی اشاره کرد.

سد گاوشان در 45 کیلومتری جاده کامیاران به سنندج در نزدیکی روستای گاوشان قرار گرفته و دریاچه زیبای این سد و چشم‌انداز دره و کوه‌های اطراف محیط بسیار خوبی را برای گردشگران به وجود آورده است.

بخشی از رودخانه سیروان به عنوان طولانی‌ترین رودخانه استان در این شهرستان جریان دارد و اطراف این دریاچه تفرجگاه بسیار زیبایی را برای گردشگران پدید آورده است.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول