اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

کاروان راهیان‌نور فرهنگ شهادت را حفظ می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: کاروان راهیان‌نور در حقیقت کاروان راهیان حفظ فرهنگ شهادت است.

کاروان راهیان‌نور فرهنگ شهادت را حفظ می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم اظهار کرد: فرهنگ شهادت یکی از امور مهم و اصلی برای هر جامعه‌ای محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شهادت یکی از واژه‌های مقدس است گفت: هر جامعه‌ای شهادت را به‌عنوان یک اصل قرار دهد، هیچ‌گاه تحقیر و تسلیم نمی‌شود.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن خاطر نشان کرد: شهادت برای هر فرد عزت‌آفرین است و هر کسی را قرین سعادت قرار می‌دهد و انسان‌ها را از زیر بار استعمار درآورده و به اوج اقتدار راهنمایی می‌کند.

وی ادامه داد: شهادت اصل بسیار مهمی است و در قرآن تاکیدات فراوانی در زمینه موضوع شهادت بیان شده و در روایات امامان معصوم، شیعیان را برای شهادت ترغیب و آنها را به این فرهنگ دعوت کردند.

یوسفی‌مقدم عنوان داشت: هر عملی در پیشگاه خداوند ارزش دارد، ولی شهادت در راه خدا از بالاترین ارزش‌ها برخوردار است.

وی با بیان اینکه شیعیان در پرتو شهادت در عزت و افتخار زندگی می‌کنند گفت: امروز همچنین جمهوری اسلامی ایران محصول فرهنگ عزت‌مند شهادت است که قرآن کریم و امامان معصوم، ما را به آن سفارش کردند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن خاطر نشان کرد: اگر شهادت‌ و شهادت‌طلبی نبود امروز عزت برای ملت ایران فراهم نمی‌شد تا بتواند در برابر تمام قدرت‌ها ایستادگی کند و استقلال خود را حفظ کند.

وی با اشاره به اهمیت کاروان راهیان‌نور بیان داشت: این کاروان با هدف پاسداشت شهدا و فرهنگ شهادت در جامعه ایرانی به سوی جبهه‌های حق علیه باطل می‌روند و آثار جنگ را ملاحظه می‌کنند.

انتهای پیام/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول