اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی استاندار قم عنوان کرد:

انتقال فرهنگ شهادت به نسل امروز توسط کاروان‌ راهیان نور

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی استاندار قم گفت: کاروان‌های نور با ارائه برنامه‌های فرهنگی می‌توانند فرهنگ شهید و شهادت را به نسل امروز منتقل کنند.

انتقال فرهنگ شهادت به نسل امروز توسط کاروان‌ راهیان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، حجت‌الاسلام سید عبدالله هاشمی در رابطه با اهمیت برگزاری اردوی راهیان نور با حضور جوانان و نوجوانان اظهار داشت: برگزاری این اردوها می‌تواند روح فرهنگ ایثار و شهادت را در بین جوانان افزایش دهد.

وی تصریح کرد: جوانانی که در دوران هشت ساله دفاع مقدس حضور نداشته‌اند با شرکت در این اردوها می‌توانند، روح خود را صیقل داده و از چشمه زلال معرفت که جوانان روح و جان خود را در آن شست‌وشو دادند، برخوردار شوند.

معاون فرهنگی استاندار قم عنوان داشت: یکی از پایگاه‌های بسیار مهم برای انتقال فرهنگ شهید و شهادت، جبهه‌های دفاع مقدس است که در طول هشت سال به دفاع از مرزها و هویت این کشور پرداختند.

هاشمی با اشاره به تاثیرگذاری معنوی حضور در مناطق عملیاتی گفت: جوانان امروز در دوران جنگ نبودند و فضای آن دوران را درک نکرده‌اند، ولی با حضور در مناطق جنگی، در این فضا می‌توانند ارتباط بیشتری با شهدا، اهداف و برنامه زندگی آنها برقرار کنند.

به گفته وی جوانان با حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس با انگیزه‌های حضور جوانانی آشنا می‌شوند که سعادت خود را در حضور در جبهه‌ها یافتند و در سایه ارتباط با خداوند تعالی پیروز میدان شدند.

معاون فرهنگی استاندار قم اذعان داشت: حرکت کاروان‌های نور با مدیریت در ارائه برنامه‌های فرهنگی می‌تواند فرهنگ شهید و شهادت را منتقل کند.

هاشمی خاطر نشان کرد: برای اینکه تاثیر برگزاری این اردوها به صورت مداوم در جامعه وجود داشته باشد، باید فرهنگ ایثار در جامعه وارد شود و در این زمینه آموزش و پرورش نقش مهمی دارد.

وی تصریح کرد: اگر فضایی که در جبهه‌ها حاکم بود در جامعه کنونی نیز حاکم شود، روحیه ضد استکباری قوی‌تر و ارتباط با خدا بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول