اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور خانواده‌ها صورت گرفت

برگزاری سمینار مهارت‌های زندگی در جم

خبرگزاری فارس: سمینار مهارت‌های زندگی و ارتباط با خانواده با حضور خانواده‌های شهرستان جم برگزار شد.

برگزاری سمینار مهارت‌های زندگی در جم
به گزارش خبرگزاری فارس از جم، سیما فردوسی استاد و روان‌شناس برجسته کشور در سمینار "ارتباط با خانواده همسر" در سالن فرهنگسرای شهرک توحید شهرستان جم اظهار داشت: خانواده دارای قداست و ارزش بالایی است و باید همواره حرمت خانواده را نگه داریم.
وی در ادامه به اهمیت تعامل و ارتباط با خانواده همسر و پیامد و مضرات قطع ارتباط زوج‌های جوان با خانواده همسر پرداخت و عنوان کرد: ازدواج پیوند بین دو نفر نیست بلکه پیوند بین دو خانواده است؛ خانواده جزو لاینفک وجودی هر فرد است.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: خانواده‌ای موفق است که در سیر تحول و ترقی به سوی کمال در فضایی خوب و سالم رشد کند.
فردوسی تصریح کرد: برای موفقیت در زندگی، ساز و کار ارتباط با خانواده همسر و ضرورت ارتباط با خانواده همسر مطرح می‌شود که باید مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد.
وی سپس بر لزوم یادگیری مهارت‌های برقراری ارتباط با خانواده همسر تاکید کرد و افزود: یادگیری این مهارت و تکنیک‌ها اکتسابی و آموزشی است که هر یک از زوجین باید در کسب این مهارت‌ها کوشا باشند تا در زندگی عملکرد بهتری داشته باشند.
این محقق علوم اجتماعی اضافه کرد: زن و شوهر باید خانواده طرف مقابل را همانند خانواده خود بپذیرد و به آنها احترام گذاشته و سعی در ایجاد رابطه‌ای مثمرثمر با خانواده همسر خویش داشته باشند که خود باعث توسعه رابطه اجتماعی با خانواده همسر شده و در هنگام بروز مشکلات و گرفتاری‌های زندگی از تجارب ارزشمند خانواده همسر و حمایت‌های روانی آنها برخوردار می‌شوند. 
فردوسی در ادامه با تاکید بر فوائد ارتباط با خانواده همسر گفت: باید در ارتباط با خانواده همسر تعادل برقرار شده و از افراط و تفریط جلوگیری شود؛ حد و مرزها نگه داشته شود و از شوخی‌ها و حرف‌های آزار دهنده پرهیز شود.
وی اضافه کرد: زوجین باید تمام تلاش خود را بکنند تا مشکلات و مصائب خود را به خانواده یکدیگر انتقال ندهند.
این استاد دانشگاه اذعان داشت: قطع ارتباط زوجین با خانواده یکدیگر موجب بروز مشکلات روحی و روانی برای هر یک از زوجین و بی‌احترامی به یکدیگر می‌شود و در زندگی تاثیر منفی دارد.
فردوسی متذکر شد: لازم است که داماد با خانواده عروس و بالعکس عروس با خانواده داماد ارتباط موثر و گرمی داشته باشند تا زندگی آنها شیرین‌تر شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول