اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طرح نوروزی خراسان شمالی

75 درصد تخت‌های بیمارستان‌ها به اورژانس اختصاص دارد

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 75 درصد تخت‌های بیمارستان‌های این استان به اورژانس اختصاص دارد.

75 درصد تخت‌های بیمارستان‌ها به اورژانس اختصاص دارد

غلام‌رضا اکباتان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت:‌ این اقدام در راستای آمادگی هر چه بیشتر بیمارستان‌ها برای پذیرش و درمان بیماران اورژانسی انجام شد.

وی با اشاره به کاهش شمار سوانح رانندگی در طرح نوروزی در سطح محورهای ارتباطی این استان افزود: فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی طی این مدت 56 مأموریت تصادفی در شهرها و 74 مأموریت تصادفی در محورهای ارتباطی این استان انجام داده است.

اکباتان همچنین تعداد مأموریت‌های غیر تصادفی در همین مدت را در مناطق شهری 206 مورد و در محورهای ارتباطی این استان 119 مورد برشمرد.

وی با بیان اینکه در مأموریت‌های غیر تصادفی شهری اورژانس استان نارسایی قلبی با 24 مورد در رأس مأموریت‌ها قرار داشته است، گفت: مسمومیت 13 مورد، سقوط 10 مورد، مشکل تنفسی 8 مورد و سکته مغزی با 4 مورد در رده‌های بعدی مأموریت‌های اورژانس قرار دارد.

مسئول مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همچنین مأموریت‌های غیر تصادفی جاده‌ای در طول تعطیلات نوروزی تاکنون را 10 مورد مربوط به نارسایی قلبی، 4 مورد مربوط به مشکل تنفسی، یک مورد سقوط و دو مورد مسمومیت عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به رفع مشکل تأمین دندان‌پزشک در ایام نوروزی توسط دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: علاوه بر فعال بودن این بخش در یکی از بیمارستان‌های مرکز استان، تعدادی کلینیک دندان‌‌پزشکی نیز برای مراجعان دایر است.

اکباتان با بیان اینکه در سنوات گذشته به دلیل عدم فعال بودن بخش دندان‌‌پزشکی در ایام عید مشکلاتی وجود داشت، تصریح کرد: این اقدام با تدبیر دانشگاه علوم پزشکی و مشارکت دندان‌‌پزشکی انجام شده که جای قدردانی دارد.

خراسان شمالی در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول