اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بررسی انجام شده مشخص شد

کمبود تخت‌های ویژه بیمارستانی مشکل بزرگ پزشکان در نوروز

خبرگزاری فارس: دبیر پیگیری امور ستاد نوروزی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در نوروز سال‌های پیش، کمبود تخت‌های ویژه از جمله ICU ،NICU و CCU بیشترین مشکل مسئولان بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود.

کمبود تخت‌های ویژه بیمارستانی مشکل بزرگ پزشکان در نوروز

غفور راستین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: امسال 50 درصد به ظرفیت تخت‌های ویژه بیمارستانی استان اصفهان اضافه شده است اما هنوز صد درصد رفع نشده است.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان‌هایی که مجهز به امکانات تخصصی مثل سی‌تی‌اسکن، نوروسرجری است مجهز به تخت‌های ویژه است، گفت: در حال حاضر 480 تخت CCU، 240 ICU، 100 NICU و 900 تخت BICU در بیمارستان‌های سطح شهر اصفهان وجود دارد.

دبیر پیگیری امور ستاد نوروزی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در سال‌های قبل تنها یک مرکز دیالیز برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شده بود که امسال به 13 مرکز ارتقاء یافته است.

وی ادامه داد: بیشترین مراجعه افراد به مراکز درمانی استان اصفهان در نوروزهای سال قبل، سرماخوردگی، مسمومیت و حوادث ترافیکی است که حوادث ترافیکی در اهمیت امور بهداشتی و درمانی امسال قرار گرفته است.

راستین با بیان اینکه در نوروز امسال هفت پایگاه سلامت و 107 پایگاه پیش‌بیمارستانی 115 فعال شده است، گفت: سه پایگاه سلامت بین‌راهی و چهار پایگاه سلامت در چهار پارک فدک، قلمستان، باغ غدیر و پارک استقلال اصفهان مستقر شده است که تمام خدمات بهداشت و درمانی به جز رادیولوژی مجهز و پزشک عمومی و پرستار در تمام ساعت به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های نوروزی امسال دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از اول اسفندماه سال جاری آغاز شد و تا پایان نوروز سال 91 ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در عرصه بهداشت، طرح ضربتی نظارت بر توزیع مواد غذایی را از ابتدای ماه جاری آغاز کردیم که تا 15 فروردین ادامه دارد.

دبیر پیگیری امور ستاد نوروزی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه به منظور بازدید شبانه‌روزی از توزیع مواد غذایی، 480 نفر از افراد بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فعال شدند، افزود: در ایام نوروز 48 بیمارستان استان اصفهان و حدود 60 کلینیک دندانپزشکی، آزمایشگاه، پاراکلینیک، درمانگاه و رادیولوژی وابسته به دانشگاه به مردم و مسافران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه متخصصان داخلی، اطفال، زنان، جراحی و بی‌هوشی به صورت شبانه‌روزی در طول ایام نوروز در تمام مراکز درمانی شهرستان‌های اصفهان فعال هستند، ادامه داد: همه بیمارستان‌های شهرستانی استان اصفهان و شهر، قبل از ایام نوروز از فعالیت‌های بازسازی خود دست کشیده و هیچ ادغامی که سال‌های پیش به دلیل مراجعه کم در سطح بیمارستان‌ها انجام می‌شد، صورت نمی‌گیرد.

راستین از اینکه بالای 90 درصد متخصصان در بخش کلینیک ویژه بیمارستان‌ها به صورت تمام‌وقت در شیفت صبح حاضر هستند و بعدازظهر و شب به شکل آنکال در زمان مراجعه بیمار اورژانسی حاضر می‌شوند، افزود: بیمارستان‌های سطح شهر اصفهان مثل کاشانی، الزهرا، امین، بیمارستان شهید صدوقی، غرضی و شریعتی متخصصان پنج رشته اصلی حضور مداوم دارند.

وی در پایان گفت: در صورتی که افراد نیاز به متخصصان قلب و عروق داشته باشند، بیمارستان چمران با حضور متخصصان فعال است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول