اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت گردشگری گیلان خبر داد

ورود حدود 3 میلیون مسافر به گیلان

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ورود بالغ بر 2 میلیون و 885 هزار نفر مسافر و گردشگر به این استان خبر داد.

ورود حدود 3 میلیون مسافر به گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فردین پورهادی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از مراکز گردشگری استان اظهار داشت: از 2 میلیون و 885 هزار گردشگری که وارد گیلان شده‌اند تعداد 2 میلیون و 73 هزار نفر در استان اسکان یافتند.

وی میزان ماندگاری مسافران نوروزی در استان را با هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش عنوان کرد.

این مسئول بیان داشت: با توجه به بارش برف در دو روز آغازین سال اسکان مسافران در ماسوله با دشواری‌هایی مواجه بود اما با این وجود تعداد 72 هزار نفر از این شهرک تاریخی بازدید کردند.

وی میزان بازدید گردشگران نوروزی از شهرک تاریخی ماسوله را نسبت به مدت مشابه سال گذشته با هشت درصد افزایش ذکر کرد.

پورهادی با اشاره به بازدیدکنندگان از موزه‌های استان خاطرنشان کرد: 46 هزار و 890 نفر از گردشگران نوروزی از هشت موزه استان بازدید کردند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 14.5 درصد رشد داشته است.

وی افزود: 4 هزار و 877 نفر از بازدید کنندگان از موزه رشت بازدید کردند که در مقایسه با یک‌هزار و 10 نفر مدت مشابه سال گذشته، از رشد بسیار خوبی برخوردار است.

سرپرست معاونت گردشگری گیلان، از افزایش ورود گردشگران خارجی به گیلان خبر داد و اذعان کرد: در تعطیلات نوروز جاری تعداد 799 گردشگر خارجی از جاذبه‌های دیدنی گیلان بازدید کردند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 38 درصد افزایش یافته است.

وی امر نظارت از مراکز اقامتی، پذیرایی و دفاتر خدمات مسافری گیلان را در ایام نوروز مستمر خواند و یادآور شد: در نوروز جاری تاکنون بالغ بر 524 مورد بازدید نظارتی توسط ناظران اعزامی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از مراکز اقامتی، پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی استان صورت گرفته است.

به گفته پورهادی، این بازدیدهای نظارتی منجر به صدور 68 مورد تذکر، 29 مورد اخطار کتبی و 15 مورد تشویق شده است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول