اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

2596 میلیون سهم در گیلان معامله شد

خبرگزاری فارس: مدیر تالار بورس منطقه‌ای رشت گفت: در سال 90 تعداد 2 هزار و 596 میلیون سهم به ارزش 9 هزار و 158 میلیارد ریال در گیلان معامله شد.

2596 میلیون سهم در گیلان معامله شد

محمدرضا مهران‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت معاملات سهام بورس در گیلان اظهار داشت: سالی که گذشت سالی خوب برای بورس گیلان بود.

وی، ادامه داد: سال گذشته در مجموع 2 هزار و 596 میلیون سهم به ارزش 9 هزار و 158 میلیارد ریال در گیلان معامله شد که از این میزان 53 درصد مربوط به خرید سهام بوده است.

این مسئول با بیان اینکه معاملات نسبت به سال ماقبل از نظر حجم 42 درصد و ارزش 46 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: در سال 90 تعداد 6 هزار و 601 کد سهامداری جدید برای اشخاص حقیقی و حقوقی توسط کارگزاران فعال در منطقه صادر شده که 135 درصد رشد داشته است.

به گفته وی در سال گذشته تعداد یک‌هزار و 697 متقاضی از انواع دوره آموزشی تالار بورس منطقه‌ای رشت بهره‌مند شدند.

مهران‌فر آموزش و فرهنگ‌سازی را یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد تالارهای بورس در مناطق توسعه فرهنگ سهامداری عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات موجود انواع دوره‌های آموزشی سال گذشته در گیلان برگزار شد.

وی پذیرش سهامداران جدید را از جمله اقدام‌های بورس منطقه‌ای نامید و تصریح کرد: در هفت سال گذشته تعداد 32 هزار و 261 کد معاملاتی جدید برای اشخاص حقیقی و حقوقی در استان تشکیل شده است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول