اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تعطیلات نوروزی انجام شد

بازگشایی تمام راه‌های روستایی خلخال / امداد‌رسانی به 6500 مسافر در نیر

خبرگزاری فارس: در ایام تعطیلات نوروزی با تلاش راهداران در شهرستان خلخال راه تمام روستاهای مسدود‌ شده این شهرستان بازگشایی شد.

بازگشایی تمام راه‌های روستایی خلخال / امداد‌رسانی به 6500 مسافر در نیر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل رئیس اداره راه و ترابری شهرستان خلخال در جریان بازگشایی این مسیر‌ها گفت: تلاش کردیم در یک هفته گذشته بعد از بارش سنگین برف راه تمام روستاهای شهرستان خلخال را بازگشایی کنیم تا در تردد آنها مشکلی به وجود نیاید.

علی نادری با یادآوری اینکه راه روستایی 500 خانواری بفراجرد، تولش، خانقاه بفراجرد و میان‌رودان بازگشایی شده، خاطرنشان کرد:‌ با تلاش راهداران مسیر 10.5 کیلومتری این روستا از برف پاکسازی شده و تردد در آنها جریان دارد.

وی یادآور شد: در این روستاها بیش از 4 هزار جمعیت سکونت داشتند که یکی از مهم‌ترین راه‌های روستایی شهرستان خلخال بوده که به لحاظ ارتفاع زیاد برف مجبور به برف‌روبی با دستگاه جدید برف‌روب شدیم.

رئیس اداره راه و ترابری شهرستان خلخال بیان داشت: به لحاظ نیاز روستاییان به تردد و تهیه آذوقه و علوفه دام در این محور روستایی سعی کردیم با تلاش شبانه‌روزی در یک هفته گذشته تعریض و بازگشایی را در اولویت قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس هلال احمر شهرستان نیر هم از امداد‌رسانی به 6 هزار و 500 مسافر و گردشگر در راه مانده در روزهای برفی و سرد آغازین روزهای تعطیلات نوروزی خبر داد.

علی فرجی بیان داشت: در قالب طرح امداد و نجات به یک هزار و 300 نفر خدمات امدادی و اسکان اضطراری داده شده و با نجات آنها از برف و کولاک سعی کردیم آنها را اسکان موقت دهیم.

وی تصریح کرد: هلال احمر شهرستان نیر در قالب امداد و نجات نوروزی و راهنمای مسافران و گردشگران در خدمت مسافران نوروزی بوده و سعی کردیم در قالب دو ایستگاه و در طرح راهنمای مسافران به 5 هزار و 200 نفر از هموطنانمان خدمات ارائه کنیم.

رئیس هلال احمر شهرستان نیر این خدمات را شامل توزیع اقلام امدادی، کیف‌های کمک‌های اولیه، بسته‌های فرهنگی – بهداشتی و نقشه‌های گردشگری استان و شهرستان اعلام کرد.

* کاهش 49 درصدی تصادفات در جاده‌های اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده پلیس راه استان اردبیل نیز از کاهش 49 درصدی تخلفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان اردبیل خبر داد.

معراج ظهیری عنوان کرد: به رغم افزایش مسافرت‌ها به استان در چند روز گذشته تخلفات رانندگی کاهش یافته که دلیل اصلی آن نیز اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی و حضور پر‌رنگ پلیس در محورهای مواصلاتی است.

وی اذعان داشت: محورهای مواصلاتی سرچم، نیر و نمین از بار ترافیکی سنگینی برخوردار است و ما شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم تا فضای مناسبی را برای حضور گردشگران فراهم آوریم.

انتهای پیام/ن۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول