اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌رضوی

استانداردهای سرعت امدادرسانی به 80 درصد رسیده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی گفت: سرعت امدادرسانی استان خراسان‌رضوی در حوادث جاده‌ای به 15 تا 20 دقیقه رسیده و به 80 درصد استاندارد نزدیک شده است.

استانداردهای سرعت امدادرسانی به 80 درصد رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اصغر حسن‌زاده امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های سازمان جمعیت هلال‌احمر در ایام نوروز 91 اظهار کرد: همه نیروهای تخصصی و آموزش‌دیده در پایگاه‌های جاده‌ای استان مستقر می‌شوند.

حسن‌زاده افزود: سازمان جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی، همانند سایر سازمان‌های خدمت‌رسان به زائران امام رضا(ع) حضور پررنگ و مؤثری دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی اظهار کرد: امسال مجموعه ماشین‌های امداد و نجات برای همه پایگاه‌های سراسر استان با حضور بالگرد و آمبولانس اتوبوسی و خرید تجهیزات با هزینه‌ای در حدود 200 میلیون تومان فراهم شده است.

حسن‌زاده افزود: پایگاه‌های امداد و نجات استان از 36 به 40 پایگاه افزایش پیدا کرده و سازمان هلال‌احمر خراسان‌رضوی با 3 هزار و 500 نیروی متخصص و آموزش‌دیده در مبادی ورودی شهر انجام وظیفه می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی گفت: ایجاد پایگاه‌های سلامت و ارائه خدمات پزشکی در مبادی ورودی مشهد دایر و زائران در جمعیت هلال‌احمر خیابان رازی و سبزوار از خدمات رایگان این پایگاه‌ها برخوردار می‌شوند.

حسن‌زاده افزود: امور جوانان هلال‌احمر خراسان‌رضوی با 45 پست چادر و 26 خیمه نماز و تجهیز 50 هزار نقشه از مشهد و شهرستان‌های استان و برگزاری نمایشگاه فرهنگی و هنری و پیام‌های امدادی و اهدای بسته‌های فرهنگی در خدمت زائران نوروزی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تصریح کرد: در استان خراسان‌رضوی دو دانشگاه علمی کاربردی هلال‌احمر در مشهد و سبزوار با حضور 400 دانشجوی مشغول تحصیل وجود دارد.

حسن‌زاده گفت: در ساخت پایگاه‌های امداد شهری 70 درصد پیشرفت داشتیم که پایگاه امداد و نجات در تیرماه سال آینده افتتاح می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی اظهار کرد: در سال گذشته آمار حوادث 878 مورد بوده است که 686 مورد آن تصادفات جاده‌ای، 16 مورد زلزله و 37 سیل و 25 کولاک، 88 حادثه آتش‌سوزی، 4 امداد کوهستان، 32 اسکان اضطراری بوده است که 872 مورد در عملیات‌های امدادی به مراکز درمانی منتقل و 137 مورد فوت شده و 805 خانواده آسیب‌دیده از کمک‌های جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی استفاده کرده‌اند.

حسن‌زاده در ادامه مجتبی محمودی را به عنوان سخنگوی جمعیت هلال‌احمر استان نام برد و از سومین انتخابات داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان در 22 اردیبهشت‌ماه سال آتی خبر داد و گفت: با توجه به حادثه‌خیز بودن استان، امسال به اندازه 30 سال گذشته داوطلب جذب شده به سازمان داشتیم.

در ادامه جلسه محمد قاسمی معاون امداد و نجات استان خراسان‌رضوی اظهار کرد: مطلوب‌ترین نوع پاسخ‌گویی به عملیات‌های امدادی و امدادگری با آرامش خاطر برای مسافران نوروزی از برنامه‌های مهم امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی است.

قاسمی افزود: امسال نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش تلفات را داشتیم و با هزینه‌ای در حدود 10 میلیارد ریال برای خرید ست‌های ماشین‌های امدادرسان هزینه کردیم و برای زائران پیاده در ایام شهادت امام رضا(ع) در 82 پایگاه به امدادرسانی جاده‌ای زائران خدمات‌رسانی داشتیم.

معاون امداد و نجات گفت: امسال استان خراسان‌رضوی میزبان نخستین اردوی سراسری امدادگران و 3 هزار و 500 نجاتگر از سراسر کشور و نیز میزبان برگزاری دوره‌های تخصصی مهارتی و صعود نجاتگران خواهر بودیم.

در ادامه این نشست محمودرضا آبسالان، معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی اظهار کرد: 48 هزار نفر در استان خراسان در گروه‌های سنی کودکان تا سن 29 سال در این معاونت ثبت دقیق آماری شدند و این معاونت برای خدمات‌رسانی مطلوب به زائران رضوی، آمادگی خود را با حضور جوانان اعلام می‌دارد.

آبسالان افزود: جوانان آموزش دو روزه تعامل با زائران دیده‌اند و 100 هزار اطلس نوروزی با مشخص کردن نقاط حادثه‌خیز استان توسط این معاونت تهیه شده است که در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

در پایان این نشست عزیزالله اکبری، معاونت دارو و درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان به برنامه پایش سلامت 10 هزار زائر حج تمتع اشاره کرد و از پایش سلامت زائران حج تمتع سال آتی در نیمه دوم فروردین‌ماه خبر داد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول