اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌رضوی

40 پایگاه در طرح امداد و نجات نوروزی آماده خدمت‌رسانی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی گفت: در طرح امداد و نجات نوروز 91 با 40 پایگاه آماده خدمت‌رسانی به زائران هستیم.

40 پایگاه در طرح امداد و نجات نوروزی آماده خدمت‌رسانی است

علی‌اصغر حسن‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: این پایگاه‌ها شامل40 پست 16 پایگاه در پست ثابت، 20 پایگاه پست موقت و چهار پایگاه پست سیار در سراسر استان است.

حسن‌زاده افزود: آمار ناوگان خودرویی طرح امداد و نجات نوروزی 1391 شامل 131 دستگاه که آمبولانس 48 دستگاه و خودرو ست نجات 14 دستگاه، خودرو متفرقه 53 دستگاه و امداد موتوری 14 دستگاه و اتوبوس آمبولانس یک دستگاه و بالگرد یک فروند است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اظهار کرد: آمار نیروی انسانی طرح امداد و نجات نوروزی 1391 نیز شامل مسئول شعبه 300 نفر روز و مسئول پست 680 نفر روز، راننده 760 نفر روز، امدادگر نجاتگر 3 هزار و 440 نفر روز است که در مجموع 5 هزار و 180 نفر روز از همکاران در جمعیت هلال‌احمر آماده خدمات‌رسانی به زائران بارگاه رضوی هستند.

حسن‌زاده گفت: معاونت امور جوانان هلال‌احمر خراسان‌رضوی نیز در طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی 1391 با 45 پست چادر جوانان و 26 خیمه نماز با 30 پایگاه پست ثابت و 15 پایگاه پست موقت، 33 پایگاه پست 12 ساعته و 12 پایگاه پست 24 ساعته شرکت می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان افزود: خدماتی که در طول طرح توسط این معاونت به مسافران ارائه می‌شود شامل ایجاد پست‌های سلامت و برپایی 7 عدد بالن منقوش به پیام‌های آموزشی - امدادی، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی - هنری و ایستگاه نقاشی و اهدای بسته‌های فرهنگی است.

حسن‌زاده گفت: تکمیل مرکز عملیات اضطراری e0c که این پروژه در سال 1389 از محل اعتبارات کمک از مرکز تأمین اعتبار شد که اعتبار فوق برای تکمیل و آماده‌سازی مرکز عملیات‌های فوریتی شرق کشور در قالب چند قرارداد، اجرای دکوراسیون داخلی، تجهیز، استقرار و اجرای سیستم‌های انفورماتیک به هزینه گرفته شد، پروژه فوق در دو نوبت توسط مسئولان عالیه استان و جمعیت هلال‌احمر مرکز رونمایی و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی درصد پیشرفت مالی این پروژه را 95 درصد و درصد پیشرفت فیزیکی را 90 درصد عنوان کرد و گفت: سالن اجتماعات و آمفی‌تئاتر جمعیت استان نیز از پروژه‌های دیگری بود که در پایان امسال به بهره‌برداری رسید.

حسن‌زاده گفت: تکمیل سوله چند منظوره پایگاه مشهد در سال 1386 از محل اعتبارات استانی واجد اعتبار شده و در دوران برنامه چهارم این اعتبار همراه اعتبارات از محل سفر ریاست جمهوری پروژه به بهره‌برداری رسیده است و تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گفت: دستگاه شبیه‌ساز زلزله که از رده پروژه‌های آموزشی است که در راستای گسترش فرهنگ پیشگیری از عوارض سوانح غیر مترقبه در استعلام انجام شده از مجریان ذی‌صلاح به مورد اجرا قرار گرفته و تاکنون اقدامات مطالعاتی آن به اتمام رسیده و آماده اجرا و بهره‌برداری است که تا امروز 50 درصد پیشرفت مالی و 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، از پروژه‌های دیگر این جمعیت در سال جاری بوده است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول