اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

12 فروردین ماه 91

بازدید از موزه‌های چهارمحال و بختیاری رایگان است

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از رایگان بودن موزه‌ها و اماکن تاریخی و تفریحی این استان در روز 12 فروردین ماه سال 91 خبر داد.

بازدید از موزه‌های چهارمحال و بختیاری رایگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شاهین ایل بیگی‌پور پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های روز 12 فروردین ماه در این استان، اظهار داشت: از 27 اسفند ماه سال گذشته لغایت چهارم فروردین ماه جاری افزون بر 10 هزار و 48 نفر از موزه‌ها و اماکن تاریخی این استان بازدید داشته‌اند.

وی افزود: از این تعداد بازدید 3 هزار و 176 نفر با بلیط تمام بها، 6 هزار و چهار نفر به صورت رایگان و 868 نفر با بلیط نیم بها از موزه‌ها و اماکن تاریخی و تفریحی استان بازدید داشته‌اند.

ایل بیگی‌پور اذعان داشت: بیشترین بازدیدها از اتاق آیینه شهرکرد، موزه فرهنگی و تاریخی چالشتر و قلعه جونقان بوده است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه موزه‌ها و اماکن تاریخی و تفریحی فعال در استان 11 موزه است، بیان داشت: موزه‌ها و اماکن تاریخی باستان‌شناسی، موزه آب کوهرنگ، موزه کیان، فرخشهر، اتاق آینه، عصار خانه، پل مصلی، قلعه فرهنگی و تاریخی چالشتر، جونقان و دزک پذیرای مهمانان نوروزی و مسافران این استان است.

ایل بیگی‌پور با بیان اینکه ساعت بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی این استان از ساعت 9 صبح لغایت 19 بعد از ظهر است، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی و تفریحی این استان در روز 12 فروردین ماه سال 91 رایگان است.

وی با بیان اینکه موزه‌ها در دنیای امروز نقش عمده‌ای در حیات فرهنگی بشر به عهده دارند، گفت: در دنیای کنونی، رویکرد جهانی ملت‌ها از یک سو به توسعه دانش و فن‌آوری در ابعاد گوناگون پرداخته است و از سوی دیگر در جستجوی مبانی و ریشه فرهنگ و تمدن ملت‌ها به کندوکاو می‌پردازد.

ایل‌بیگی‌پور نگرش جمعی در مورد بازدیدکنندگان و اشیای نمایشی را از ویژگی‌های اصلی فعالیت هر موزه اعلام کرد و گفت: انسان‌ها و اشیای نمایشی که بر اساس سنت در محیط مشابه‌ای سرپناه یافته‎اند، اکنون باید راه خود را در رابطه‌ای جدید و دائماً در حال تغییر با یکدیگر بیابند.

وی ادامه داد: بر همین اساس لازم است تا برای حفاظت از میراث فرهنگی، موزه‌ها باید نسبت به تمام جنبه‌های زندگی طبیعی انسان، تاریخ طولانی‎اش و تمام آثار او مسلط بود

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول