اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر:

سد دالکی در ردیف بودجه سال 91 قرار گرفت

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته پروژه سد دالکی در ردیف بودجه سال 91 قرار گرفت.

سد دالکی در ردیف بودجه سال 91 قرار گرفت

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر شاپور رجایی صبح امروز در دیدار با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: سد دالکی از پروژه‌های مهم آبی در استان بوشهر بوده که ردیف بودجه آن در سال جاری قطعی شده است.

وی افزود: اجرای سد دالکی نقش مهمی در اجرای پروژه‌های مختلف زیرساختی در استان بوشهر دارد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر اضافه کرد: در مجموع برای اجرای کامل این پروژه 200 میلیارد تومان نیاز است که در سال‌های آینده به مرور این اعتبار اختصاص می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: جهان آینده، جهان استفاده از آبهای شور، پسماندها و به‌ویژه آب دریاست و استان بوشهر با دارا بودن ظرفیت عظیم آبهای شور و نامتعارف می‌تواند در تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی خود به منابع درون استان متکی باشد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری اضافه کرد: بارها متذکر شده‌ام، باید با برگزاری همایش دانش‌بنیان در ارتباط با آب، بسته و طرح جامع آب استان تدوین و با جامع‌نگری افق آینده آب استان را به صورت روشن ترسیم و عملیاتی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مشکل آب استان پیشینه تاریخی دارد و افق آینده آب، افقی نگران‌کننده است و می‌توان با برنامه‌ریزی دانش‌بنیان، استفاده از تکنولوژی و دانش روز برای برون رفت از این مشکلات استفاده کرد.

صفایی‌بوشهری اظهار داشت: غنی‌سازی و تقویت سفره‌های زیرزمینی، مهار آبهای سطحی با ساخت سدهای مخزنی بزرگ و کوچک ذخیره‌ای و آبخیزداری، باید در اولویت کاری مسئولان آب استان قرار گیرد.

امام جمعه بوشهر همچنین خواستار توجه جدی و حمایت همه جانبه مسئولان استان و به ویژه همکاری‌های متقابل دستگاه‌های دولتی با بخش آب شد و گفت: نمی‌توان انتظار داشت آب را تولید و تامین کرد ولی برای مصرف بهینه با بهره‌وری و راندمان بالای آن برنامه‌ای نداشت، همه باید توجه و عزمی جدی داشته باشند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول