اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مستند ساز و کارگردان اصفهانی:

سال 91 سال اوج سینمای اجتماعی است

خبرگزاری فارس: یک مستند ساز و کارگردان اصفهانی گفت: سال نود را باید سال سینمای اجتماعی نامید به طوری که سال 91 سینمای اجتماعی پربارتری را شاهد هستیم.

سال 91 سال اوج سینمای اجتماعی است

شهرام اصلان بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان گفت: در سالی 90 بهبود شرایط سینماها را در اصفهان شاهد بودیم و در این بین ورود دوباره جشنواره فیلم کودک و نوجوان بی‎تأثیر نبوده است.

وی افزود: در جمع‌بندی کلی در خصوص شرایط سینمای ایران و همچنین استان اصفهان باید گفت، تا رسیدن به استاندارهای جهانی راه زیادی را باید طی شود و برگزاری جشنواره‎ها و حمایت سینماهای کشور به خصوص سینمای اصفهان باید متداوم باشد و در هر شرایطی ادامه یابد.

این مستند ساز و کارگردان اصفهانی در خصوص ارزیابی آثار سینمایی ایران ادامه داد: پرفروش‌ترین آثار سینمای امسال مربوط به آثار طنز است، به عنوان مثال ورود آقایان ممنوع در سال گذشته برچسب پرفروش‎ترین فیلم سال را می‎توان به این فیلم داد.

وی اضافه کرد: این مطلب به این معنا است که مخاطبان عرصه طنز بیشتر از مخاطبان سینمای جدی و یا با محتوای معناگرایانه است، و در این بین نقشی که فیلم‌سازان ایفا می‎کنند را نباید دست کم گرفت.

اصلان بیگی با بیان اینکه سال 90 سال اوج گیری موضوعات اجتماعی بوده است، گفت: نکته مهمی که در بررسی آثار به نمایش درآمده در سال 90 برجسته است، توجه خاص کارگردانان به مقولات اجتماعی در جامعه معاصر است.

وی با ارزیابی جشنواره فجر و همچنین آثار به نمایش درآمده در سال 90 عنوان کرد: در بین آثار به نمایش درآمده در مقوله اجتماعی آثار سیاسی منحصر به فردی نیز به چشم می‌خورد و سال 90 با توجه به اینکه سال بیداری اسلامی در سراسر جهان نام گرفته است، سال خوبی برای سینمای سیاسی بود.

هنرمند اصفهانی در پایان گفت: اکثر فیلم‎هایی که قرار است در سال 91 اکران شوند، در عین حال که نیم نگاهی به معضلات اجتماعی دارند، با رویکردی قابل توجه به سمت سینمای سیاسی سوق پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول