اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فعال سینمایی:

شاهد تحقیر شدن صنعت سینما در شیراز هستیم

خبرگزاری فارس: یک فعال سینمایی گفت: اگر حمایت دولتی از سینماها نباشد باید هر روز شاهد تحقیر شدن صنعت سینما در شیراز باشیم.

شاهد تحقیر شدن صنعت سینما در شیراز هستیم

امیر عفاف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: تا زمانی که دولت تصمیم نگیرد از بخش خصوصی در عرصه سینما حمایت کند نباید منتظر برنامه‌های تأثیرگذار در شیراز باشیم.

وی با انتقاد از عرضه فیلم‌ها بعد از مدت کوتاهی از اکران آن به بازار تصریح کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی که اکنون دامن‌گیر مردم شده است خانواده‌ها ترجیح می‌دهند فیلم‌های مورد علاقه خود را با بهای اندک از بازار خریداری کرده و در خانه به تماشای آن فیلم بپردازند.

عفاف توزیع بلیط‌های رایگان  سینما به مردم توسط حوزه هنری را به ضرر سینماها دانست و خاطرنشان کرد: حتی اکنون که روزهای سه‌شنبه بلیط‌های سینما‌ها نیم‌بها هستند نیز نتوانسته است مردم را به سینما رفتن تشویق کند.

مدیر روابط عمومی سینما پرسیا شیراز با بیان اینکه نمی‌توان روی این صنعت در شیراز برنامه‌ریزی کرد، ادامه داد: وضعیت سینماها مطلوب نیست و فیلم‌ها نیز مردم را نمی‌تواند به سینما رفتن ترغیب کند اما می‌توان با اجرای راهکارهای صحیح این نابسامانی را برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه بلیط رزرو دیگر در سینماها معنا ندارد گفت: 10 سال پیش مردم برای به سینما رفتن بلیط رزرو می‌کردند اما اکنون دیگر خبری از این‌گونه بلیط‌ها در سینماها نیست.

مدیر اجرایی برنامه‌های ویژه سینما پرسیا تصریح کرد: نسل جدید به علت در اختیار داشتن انواع رسانه‌های دیداری میل به سینما رفتن پیدا نمی‌کند و به همین علت سینماها از رونق افتاده‌اند.

عفاف گفت: فیلم‌های مناسبتی نیز که در گذشته مخاطبان بسیاری داشت اکنون با عدم استقبال مردم مواجه شده‌اند که باید برای برطرف شدن آن چاره‌اندیشی کرد.

وی از برگزاری آیین تجلیل از اصغر فرهادی در ابتدای سال آینده در شیراز خبر داد و افزود: این دست برنامه‌ها فقط برای زنده نگه‌داشتن نام سینما در این شهر است وگرنه هیچ مخاطبی ندارند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول