اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

ناظران طرح خودکفایی گندم با مشکل استخدامی مواجه هستند

خبرگزاری فارس: ناظر طرح خودکفایی گندم با انتقاد از وضعیت استخدامی و شغلی ناظران گفت: پس از خودکفایی گندم به دنبال خودکفایی مالی هستیم.

ناظران طرح خودکفایی گندم با مشکل استخدامی مواجه هستند

به گزارش خبرنگار فارس از مازندران، یکی از ناظران طرح ملی خودکفایی گندم با اشاره به فعالیت هشت ساله خود و دیگر همکارانش در زمینه خودکفایی محصول استراتژیک گندم و دیگر محصولات کشاورزی خواستار جذب این افراد در وزارت جهاد کشاورزی بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی شد.

حجت‌الله علی‌محمدی با اشاره به بروز برخی تغییرات پس از موفقیت این طرح آن را موفق‌ترین طرح کشاورزی در کشور دانست و افزود: این طرح تنها با همت و تلاش شبانه‌روزی ناظران گندم ممکن شد.

این کارشناس بخش کشاورزی استان مازندران به آمار 15 هزار نفری ناظران گندم در سطح کشور اشاره کرد و از سیاست کم‌توجهی دولت به وضعیت شغلی این کارشناسان انتقاد کرد.

علی‌محمدی همه این کارشناسان را به حسب کسب تجربه‌های ملی از سرمایه‌های کشور دانست که تخصص و عمر خود را برای تقویت استقلال کشور و بی‌نیازی از بیگانه صرف کرده و در این راه تجربیات ارزشمندی را بدست آورده‌اند.

وی تعداد ناظران طرح ملی خودکفایی گندم در مازندران را بیش از 600 نفر اعلام کرد و افزود: این افراد هنوز هم در طرح‌های نظارت بر محصولاتی همچون برنج، دانه‌های روغنی، ذرت، چغندر و سیب‌زمینی در استان فعال هستند.

نماینده ناظران بخش کشاورزی استان مازندران گفت: از مجموع 15 هزار نفری ناظران گندم در سطح کشور، هشت نفر برای پیگیری قانونی وضعیت ناظرین انتخاب شده‌اند که من از طرف ناظران محصولات کشاورزی استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، سمنان و همچنین خراسان‌های شمالی، جنوبی و رضوی تاکنون با مسئولان زیادی ملاقات داشتم.

وی ادامه داد: امروز پس از به کارگیری چندین سال از عمر خود برای سربلندی کشور هنوز به وضعیت شغلی مطلوبی دست پیدا نکردیم یعنی با کمترین حقوق و مزایا کار می‌کنیم، بیمه نداریم و مهم‌ترین مسئله این که به دلیل بالارفتن سن ناظران امکان استخدام در سازمان‌های دیگر نیز برایشان ممکن نیست.

علی‌محمدی ادامه داد: به همین منظور پس از رایزنی‌های متعدد با نمایندگان و رئیس مجلس با توجه به مصوبه تاریخ 11 بهمن سال گذشته دولت موظف شد تا 10 هزار نفر از این ناظران را که پیش از این در آزمون ورودی موفق شده‌اند را در طول سه سال به جذب وزارت جهاد کشاورزی در بیاورد.

وی در این مورد ادامه داد: همچنین این مصوبه مجلس با هفت تبصره به تائید شورای نگهبان رسید و دولت باید بر اساس قانون این آگهی را در مدت 72 ساعت در روزنامه‌های رسمی درج کرده تا وزارت مورد نظر در این مورد اقدام کند ولی هنوز این اتفاق نیفتاده است.

عضو نظام مهندسی و ناظر معین استان مازندران نامه‌نگاری و ملاقات حضوری با خلیلیان و اسکندری وزرای جهاد کشاورزی، رئیس، هیئت رئیسه و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی همچنین رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور را از جمله پیگیری‌های این هیئت هشت نفره اعلام کرد.

علی‌محمدی اجرای قانون استخدام ناظران کشاورزی را گامی مهم برای ایجاد انگیزه بین این قشر از متخصصان کشور دانست و افزود: این قانون در سال جدید منتظر اقدام عاجل دولت است.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول