اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی خبر داد

آغاز واکسیناسیون زائران خانه خدا از 17 فروردین

خبرگزاری فارس: معاون درمان و توان‌بخشی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی گفت: واکسیناسیون زائران خراسانی حج تمتع 91 از 17 فروردین‌ماه آغاز می‎شود.

آغاز واکسیناسیون زائران خانه خدا از 17 فروردین

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی هلال‌احمر خراسان‌رضوی، عزیزالله محمدزاده‌اکبری با اشاره به انجام معاینات سلامتی و واکسیناسیون بیش از 10 هزار نفر از زائران حج تمتع توسط مرکز پزشکی حج  این جمعیت در سال 90 اظهار کرد: از 17 فروردین امسال نیز، این فعالیت برای کاروان‎های زائران حج تمتع سال 91 آغاز می‎شود.

معاون درمان و توان‌بخشی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی افزود: علاوه بر زائران حج تمتع بیش 150 هزار نفر از زائران حج عمره، سوریه و عتبات‌عالیات نیز در طی سال 90 در مراکز درمانی این جمعیت واکسینه شده‌اند.

وی انجام درمان‌های توانب‌خشی را از دیگر فعالیت‌های شاخص این معاونت در سال گذشته برشمرد و ادامه داد: در این راستا در سال گذشته بیش از 6 هزار نفر تحت درمان‌های فیزیوتراپی و ساخت اندام مصنوعی شامل پروتز و استفاده از کفش‌های درمانی قرار گرفته‌اند.

اکبری افزود: براساس منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با کمک به مردم سومالی معاونت درمان و توان‌بخشی هلال‌احمر استان در سال 90 اکیپ درمانی خود را به مدت یک ماه به این کشور اعزام کرد که احداث 4 کمپ بهداشتی و دارو رسانی به مرکز درمانی شهر موگادیشو در قالب هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران از فعالیت‌های معاونت درمان و توان‌بخشی این جمعیت در کشور سومالی بود.

وی انجام واکسیناسیون و تهیه شناسنامه سلامت برای اعضای جمعیت هلال‌احمر را از دیگر فعالیت‌های این جمعیت در اواخر سال گذشته عنوان کرد و افزود: در این راستا ارتباط مداوم امدادگران اعضای این جمعیت با بیماران و بیماری‌هایی چون هپاتیت، آنفولانزا و سایر بیماری‌ها با جدیت در حال پیگیری است.

اکبری با اشاره به اهمیت امدادرسانی فوری در زمان سوانح و حوادث غیرمترقبه اظهار کرد: با توجه به ضرورت استفاده از بیمارستان سیار عملیاتی در راستای خدمت‌رسانی به مصدومان و آماده‌سازی آنان برای ارائه خدمات تخصصی درمانی نیاز بود که مانوری به منظور ایجاد انسجام در تیم سیار بیمارستانی انجام شود که در سال گذشته با حضور امدادگران استان انجام شد.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول